47-річний міністр економіки і власник кондитерської корпорації "Roshen" Петро Порошенко повернув на свої шоколадки українську мову.
"В мене є правило – не втручатися у діяльність компаній, акціонером яких я є. Це стосується і "Кореспонденту", і "5 каналу", і "Roshen", - написав Порошенко на власній сторінці у соціальній мережі "Фейсбук". - Сьогодні "Roshen" - це не просто бізнес, це один з брендів України в світі. Питання, які стосуються мови, суверенітету і територіальної цілісності - це державні питання. Тому я ініціював обговорення цієї теми на Раді директорів корпорації "Roshen", в результаті якого мої аргументи були сприйняті: українські товари на українському ринку мають бути українською мовою. Це так само важливо, як й те, що в Україні має бути єдина державна мова – українська. Це моя позиція: вона була, є і буде незмінною".
Нагадаємо, "Roshen" змінила україномовні обгортки на шоколадках і шоколадних батончиках на російськомовні. Це обурило українців. З'явилися фотожаби "рошенівського" шоколаду з підписами "Екстрачорна русифікація. Зрадиш мову за шоколадку?" Не купувати цей шоколад закликали український письменник Іван Андрусяк та науковець, громадський діяч Максим Стріха. Президент "Roshenу" В'ячеслав Москалевський в інтерв'ю Gazeta.ua назвав таких людей тролями та зауважив: "Коли я піду на пенсію, я теж писатиму якісь листи".
"Коли дізнався, що сказав із цього приводу Порошенко, зрадів. Значить, ще є сенс боротися, - сказав Gazeta.ua Максим Стріха. - Для мене важливі дві речі. Перше - громадськість може домагатися свого і може впливати на бізнес. Друге — бізнесові зараз потрібно доводити, що відмова від української мови — це прямі збитки, принаймні, в деяких секторах. Бізнес повинен усвідомити, що найбільш наша успішна компанія, яка досі була — це "Купуй українське", з допомогою якої вдалося почистити ринок від засилля малоякісних іноземних товарів у харчовому сегменті. Вона була успішною саме через те, що "Купуй українське". З варіантом "Покупай украинское" я не певен, що вона досягнула б свого результату. А люди зі свідомістю і рівнем світогляду пана Москалевського, очевидно, цієї простої речі не усвідомлюють. І, відтак, крім усього, відкривають український ринок напливові товарів в російськомовних обгортках, оскільки емоційної різниці між тим, купувати російськомовну обгортку якогось, умовно кажучи, "Roshenа" чи російськомовну-таки обгортку якогось білоруського виробника уже немає.
Стріха також зауважив, що тепер купуватиме продукцію "Roshen".
"Якщо "Roshen" змінив свою позицію, чому ж я їх не буду купувати? Звичайно, я купуватиму україномовні упаковки. Звертатиму увагу, якою мовою вони оформлять свій шоколад. Почекаю, поки кудись подінуться ті коробки з "Ассорти" і "Шоколадным замком". Але надалі, звичайно, у мене нема ніяких упереджень проти того, щоб купувати україномовні коробки "Roshen". Я вважаю, що фірма має бути винагороджена покупцями за те, що вона все-таки відрефлектувала цю позицію громади і змінила, я сподіваюсь, реально змінила, що це виллється у якісь справи, а не просто заяви".
Коментарі
42