четвер, 20 червня 2013 12:45

Сліди раку в останках неандертальця міняють сьогоднішні уявлення про хворобу

Автор: Фото: BBC
  Скам'яніле ребро неандертальця зі слідами кісткової пухлини було знайдено в неглибокій печері Крапина в Хорватії

Американські науковці виявили останки неандертальця, померлого 120 тисяч років тому від різновиду раку, поширеного і сьогодні. Вони бачать у цій знахідці підтвердження того, що відсутність канцерогенних забруднень у навколишньому середовищі не гарантує захисту від цієї хвороби, повідомляє BBC.

Скам'яніле ребро неандертальця зі слідами кісткової пухлини була знайдена в неглибокій печері Крапина в Хорватії.

У статті про результати дослідження цієї кістки, опублікованій в журналі PLOS One, американські вчені стверджують, що це найдавніше з усіх знайдених слідів раку, причому доти найстарішими були набагато більш "юні" зразки останків давніх єгиптян.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Наука повинна відмовитися від "расизму" щодо неандертальців

"Це найстаріша пухлина, сліди якої знайдені на людських останках", - сказав керівник наукового колективу Девід Фраєр, антрополог з Університету Канзасу.

"Наша знахідка показує, що навіть якщо жити в порівняно чистому довкіллі, це не обов'язково вбереже вас від раку. Навіть якщо ви неандерталець і живете за 120 тисяч років до Різдва Христового", - додав доктор Фраєр.

Щоправда, неандертальців не вважають прямими предками сучасної людини.

Кістка зі слідами раку була знайдена у важливому для археологів місці - в цій печері виявили вже майже 900 кісток первісних людей, а також багато кам'яних знарядь праці.

Фрагмента однієї скам'янілої кістки, як констатують науковці, недостатньо, щоб оцінити наслідки раку для всього організму первісної людини.

Автор: Фото: BBC

Те, що це саме ураження раковими клітинами, встановили медики за допомогою рентгена та комп'ютерної томографії.

"Деякі вважають, що рак - це хвороба сучасної людини, але ми бачимо сліди раку на цих скам'янілостях, кістках і муміях, яким тисячі років", - сказала, коментуючи результати дослідження, менеджер з наукової інформації Британського центру вивчення раку Кет Арні.