Запущений у січні український маршрут вантажного потяга Іллічівськ-Китай в обхід Росії не може набрати достатньої кількості клієнтів для завершення свого першого рейсу. Поїзд 31 січня прибув у пункт призначення – на станцію Достик на кордоні Казахстану з Китаєм. Другий місяць потяг стоїть на станції й не може повернутися в Україну через відсутність клієнтів, повідомив дослідницький центр логістичної компанії Zammler. Ціни на перевезення цим шляхом у півтора-два рази вище, ніж автотранспортом через Росію.
Про це пише "Новое время".
Треба півроку, щоб до нового до нового маршруту звикли клієнти, вважає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.
Є й інші чинники, які могли зробити маршрут менш затребуваним, ніж очікувалося. Тривалість маршруту становить 15,5 доби замість запланованих 11-12, повідомляють в дослідницькому центрі. "І це при сприятливих умовах, коли до руху поїзда було прикуто увагу як в Україні, так і в країнах Європи і Азії. Завдяки підписаним раніше угодам поїзд йшов без митних перевірок за єдиним тарифом від точки до точки", - пояснюють в Zammler.
Ціна доставки 40-футового контейнера новим шляхом - $5,5 тис. Однак, ця сума в 1,5-2 рази перевищує вартість автомобільної транзитної доставки через територію Росії, пояснюють в дослідницькому центрі.
"Це більше політичний проект, ніж економічний", - вважає екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.
У першій половині квітня відбудеться засідання Координаційного комітету транскаспійського міжнародного транспортного маршруту. На ньому остаточно узгодять технічні, технологічні та тарифні умови на перевезення за цим маршрутом.
Коментарі
2