Покупцем картини норвезького художника Едварда Мунка "Крик", що встановила в травні 2012 року рекорд ціни на аукціоні, виявився американський бізнесмен, відомий колекціонер з Нью-Йорка Леон Блек (Leon Black), пише The Wall Street Journal. Офіційно ні сам Блек, ні прес-служба його компанії Apollo Global Management повідомлення про покупку "Крику" не коментують.
"Крик", нагадаємо, був проданий на аукціоні Sotheby's за 119,9 мільйона доларів, ставши найдорожчим витвором мистецтва, які пішли з молотка на публічних торгах. Повідомлялося, що торги тривали лише 12 хвилин, за цей час ціна "Крику" піднялася зі стартових 40 мільйонів доларів майже в три рази. Ім'я нового власника картини - одного з чотирьох варіантів "Крику", написаних Мунком, і єдиного, що не знаходиться в норвезьких музеях, - традиційно не розголошувалося.
Леон Блек, пише The Wall Street Journal, добре відомий у світі колекціонерів мистецтва. У 2009 році саме він придбав на аукціоні Christie's малюнок Рафаеля "Голова музи", заплативши за нього 47,9 мільйона доларів. Для того часу це стало рекордом ціни на картини.
Спільно з головою косметичної імперії Роналдом Лаудером Леон Блек в 2006 році придбав на аукціоні роботу німецького експресіоніста Ернста Людвіга Кіршнера "Вулична сцена в Берліні" за 38 мільйонів доларів, встановивши рекорд аукціонної ціни на роботи цього автора. У 2001 році Блек і Лаудер разом купили роботу Макса Бекману "Автопортрет з мисливським ріжком", заплативши за неї понад 21 мільйона доларів.
Однак на відміну від Лаудера, виставляє свою колекцію в публічний доступ, Блек, пише The Wall Street Journal, воліє зберігати твори мистецтва далеко від чужих очей. Оцінена в 750 мільйонів доларів колекція Блека, що включає в себе, в числі іншого, малюнки Рафаеля і Ван Гога, акварелі Тернера, роботи Уорхола і китайську бронзу, зберігається в його будинку в Нью-Йорку.
Видання припускає, що у публіки все ж таки є шанс побачити "Крик", придбаний Блеком. Бізнесмен, пише видання, входить до складу ради директорів відразу двох нью-йоркських музеїв - Музею сучасного мистецтва (MoMA) і Метрополітен-музею. При цьому The Wall Street Journal припускає, що за право виставити "Крик" між цими музеями розгорнеться боротьба, результат якої передбачити поки неможливо.
Коментарі
1