Минулого тижня в кінотеатрі "Київ" презентували дебютні короткометражки українських молодих режисерів.
Щойно завершені проекти - "Уроки української" та "Дорога". Інші п'ять показували на цьогорічному фестивалі "Молодість" - "День Незалежності", "Між дванадцятою та опівночі", "Гамбург", "Борода", "Діалог на самоті". Цю програму відібрали з тридцяти фільмів, які були зняті на державні кошти в цьому році.
"Раз в квартал робитимемо кінозвіт, - розповідає Іван Козленко, заступник гендиректора Національного центру Олександра Довженка. - Фільми складають нову українську хвилю. Кажемо так умовно звісно, але, бодай, вони говорять про якесь "хвилювання" в цій галузі".
"Не можна відразу канонізувати кіно в якісь течії. Їх багато, - каже кінокритик Володимир Войтенко. - Зараз викристалізовується стиль режисерів. Вони по-різному бачать світ навколо і по своєму його естетизують. Це дуже різне кіно, але з нього може виростити повноцінний національний кінематограф. Йому потрібен грунт. Потрібно, щоб працювала кінематографічна машина, бо кіно знімати – це не вірші писати. Так, в цій добірці фільми не є ідеальними як і жоден твір мистецтва. Чехов не міг читати Толстого. Це поняття стилю. Але раз вони вибрані з тридцятки, значить вони мають певні достоїнства".
Проте подібний кінозвіт хочуть робити не лише в кінотеатрах. Зараз ведуть перемовини з українськими каналами, щоб показувати фільми по телебаченню.
"Я мав розмову з керівником однієї з найбільших телевізійних груп і давив на соціальну відповідальність каналів, щоб розповсюджували українського кіно, - каже Ігор Савиченко, продюсер, член Експертної комісії з питань кінематографії при Держкіно. - Відверто кажучи, до них це доходить туго. Наші канали, хоч і вважають, що вони програмують аудиторію, насправді, програмуються аудиторією. Вони оперують "сумнівними" рейтингами з досить статистично низькою вибіркою і основуючись на цьому роблять висновки, що дивляться люди. Потім формують програму своїх передач. Переважно наслідують російське телебачення, купляють формати в Європі. Комерційно канали не готові брати й показувати українське кіно. А от в приклад, шведські або італійські, або ж французький Arte показують короткий метр і мають з того рейтинг".
Про те, що українське кіно таки має свою аудиторію каже і Андрій Халпахчі, генеральний директор кінофестивалю "Молодість". "Зустрів пані Бондаренко (директор кінотеатру "Київ" - авт.), а вона здивовано каже мені - купують квитки на український короткий метр. Тому переконаний аудиторія в українського кіно є. І нова українська хвиля є" - говорить Андрій Халпахчі.
Коментарі
2