Ексклюзиви
Середа, 26 грудня 2007 17:29

"Норму" поставили в Національній опері

Прем"єра "Норми" італійського композитора ХІХ ст. Вінченцо Белліні відбулася в Національній опері 21 грудня.

Вистава йде італійською. Переклад українською висвітлюється на електронному екрані, підвішеному праворуч над сценою.

— А тут усі співаки з Італії? — перепитує свою супутницю американець Девід Річ, 49 років, що приїхав зі штату Огайо до Києва на відпочинок.

Девід дивується, коли дізнається, що всі солісти з України.

— Якщо чесно, я вперше в житті в опері, — зізнається. — Мене здивувала ціна квитка — 150 гривень. В Америці за це треба заплатити близько 100 доларів. Найбільше сподобалося, як співає головна леді.

Партію Норми виконує солістка Національної опери Вікторія Ченська, 36 років. За сюжетом, дія відбувається близько 50 року до н. е. в римській провінції Галлії. Верховна жриця друїдів Норма закохується у ворога свого народу — римського проконсула Полліона. Заради нього вона порушує обітницю цнотливості й таємно народжує йому двох синів. Та він холоне до Норми, покохавши іншу жрицю. У фіналі героїня зізнається друїдам у своєму гріху. Разом із Полліоном їх спалюють на вогнищі.

У партії римського проконсула — співак Олександр Гурець.

— Белліні писав у стилі бельканто, що з італійської означає "прекрасний спів", — пояснює режисер-постановник Анатолій Солов"яненко, 27 років. — Головне в бельканто — велика кількість різноманітних мелодій, у яких розкривається внутрішній світ героя. Дія ж міститься в коротких речитативах. Оперу в стилі бельканто важко виконувати. Соліст повинен уміти чітко виспівувати короткі ноти у швидкому темпі.

Перша виконавиця Норми, італійська співачка Джудітта Паста, спершу взагалі відмовлялася від цієї партії через її складність. Протягом ХХ ст. з цим завданням упоралося лише кілька солісток.

— Я починала вчити Норму ще в консерваторії, — розповідає Вікторія Ченська. — Вона у мене дуже довго не виходила. Найкраще Норму, на мою думку, співає Монтсеррат Кабальє.

Коли 1831 року італійський театр Ла Скала відкрив цією оперою зимовий сезон, публіка засвистала її. Бо не зрозуміла новаторського характеру твору. У Києві "Нормі" аплодували. Вікторії Ченській кричали "браво". Після вистави винесли кілька букетів квітів і м"якого ведмедика.

"Норма" — третя постановка Національної опери за 2007 рік. У березні тут презентували оперу "Ярослав Мудрий" Георгія Майбороди, а в червні — "Макбета" Джузеппе Верді. На "Ярослава Мудрого" з державного бюджету виділили 430 тис. грн. Цього разу театр упорався власними силами. На виставу пішло 350 тис. грн.

— Це достатньо, — пояснює режисер-постановник. — Але для порівняння: на одну постановку в нью-йоркській Метрополітен-опері чи в італійському Ла Скала витрачають 1,5–2 мільйони доларів. І все це гроші спонсорів. Оперні театри проводять конкурси на те, хто їх буде фінансувати. Таким фірмам, як "Панасонік" чи "Порше", це престижно й вигідно. Вони витратять на театр 2 мільйони доларів, за це їх звільнять від податків на 5–7 мільйонів.

Наступною прем"єрою Національної опери буде "Бал-Маскарад" Джузеппе Верді в постановці італійського режисера Італо Нунціата. Її запланували на травень-червень наступного року.

Зараз ви читаєте новину «"Норму" поставили в Національній опері». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода