На "Київському тижні критики" показали шість кінострічок
Шість прем'єр українських фільмів показали на кінофестивалі "Київський тиждень критики". Відбувався у столичному кінотеатрі "Жовтень". Подія зібрала 6,5 тис. глядачів. Про новинки розповідали вітчизняні та британські кінокритики.
"Бачення метелика" — режисер Максим Наконечний
Аеророзвідницю добровольчого батальйону Лілю на позивний "Метелик" обмінюють після двох місяців полону на Донбасі. Повертається до Києва й дізнається, що вагітна від зґвалтування російським військовим. Перед самим абортом вона починає сумніватися, але близькі не готові прийняти її рішення залишити дитину, за сюжетом.
— Стримана, побудована на напівтонах оповідь про те, як війна проникає всюди. Як вона проявляється в тілі, родині, побуті, квартирах і за сімейним застіллям. Не полишає бійців після повернення з фронту та не зникає в начебто мирних містах, — говорить Дарія Бадьйор, 34 роки.
"Відблиск" — режисер Валентин Васянович
Хірург Сергій із Дніпра їде волонтером на передову й потрапляє в полон. Зазнає тортур, стає свідком убивств інших українців і змушений допомагати російським військовим. Після звільнення проводить час із 12-річною донькою, яка також травмована через загибель вітчима на фронті.
— Це фільм, який можна було б зняти на основі ранкових новин, — каже Карен Крізановіч, 58 років. — Розпачливий і безжальний, але не лише про смерть, жорстокість і руйнування, а й про надію.
"Клондайк" — режисер Марина Ер Горбач
Доярка Ірка й електрик Толік живуть у Грабовому Горлівського району Донецької області, готуються стати батьками. Попри постійні сварки, чоловік і брат жінки прагнуть одного — евакуювати вагітну. Вона відмовляється їхати, навіть коли росіяни влучають снарядом у їхній дім, захоплюють село, а в небі над ним збивають малайзійський боїнг, за сюжетом.
Воєнна драма є цьогорічним представником України на "Оскарі". У національному прокаті йде з 3 листопада.
— На ближньому плані — повсякденне життя родини в будинку посеред мальовничої долини. На дальньому — чорний дим від збитого літака, й ми одразу знаємо точну дату й місце подій — 17 липня 2014-го, Донеччина, — розповідає Сергій Ксаверов, 43 роки. — З цієї точки плани починають рух один до одного. Війна ближчає, навколо стає небезпечніше. Усе очевидніше, що вагітній на восьмому місяці Ірці та її чоловікові тут не місце. А доки вони намагаються підтримувати ілюзію нормального існування, їхні життя та все, що їм належить, поволі перетворюються на здобич.
"Памфір" — режисер Дмитро Сухолиткий-Собчук
Будівельник Леонід довго був на заробітках у Європі. Повертається до родини в село на заході України напередодні традиційного свята Маланки. Коли син 14-річний Назар влаштовує пожежу в молитовному домі, він змушений відновити зв'язок із кримінальним минулим. Мусить заплатити за провину малого.
— У дусі сучасної казки фільм розповідає історію колишнього контрабандиста, який намагається стати на правильний шлях, але його затягує вир насильства, — каже Ріта Ді Санто.
"Цензорка" — режисер Петер Керекеш
Одеситку Лесю засудили за вбивство чоловіка-зрадника. Щойно народила первістка. Може бути разом із сином 4 години на день, доки йому виповниться 3 роки. Шукає для нього нову родину, щоб не опинився в дитбудинку.
— Картина словацького режисера заснована на реальних історіях жінок, які відбувають покарання в одній із двох українських в'язниць, де вагітні можуть перебувати разом з дітьми, — каже Станіслав Битюцький, 38 років. — Керекеш майстерно поєднує документальне й ігрове кіно.
"Я і Фелікс" — режисер Ірина Цілик
Школяр Тимофій дорослішає в Черкасах 1990‑х. Його найкращим другом стає новий співмешканець бабусі Фелікс — ветеран Афганістану з посттравматичним синдромом. У колишньому контррозвіднику підліток бачить вчителя та уважнішого батька, ніж його справжній.
— Цілик написала сценарій разом із чоловіком Артемом Чехом за мотивами його автобіографічного роману "Хто ти такий?" — каже Річ Клайн, 61 рік. — Використовує гумор, і це дозволяє тепліше сприймати дослідження того, як війна впливає на різні покоління.
Коментарі