48-річний Сергій Петренко зі Сміли Черкаської області довго не міг продати свій "Москвич-412". За авто 1987 року випуску просив 4 тис. грн.
— Я півтора року давав об"яви в газету. За весь час подзвонили тричі. Питали, чи цілий кузов. А в мене і його, і мотор треба було ремонтувати. Знайомий порадив підійти на "розборку" в Черкасах. Казав, там хлопці скупляють старі машини на деталі.
На авторинку в Південно-західному районі обласного центру продавець Василь Яковуша, 60 років, погодився дати безкоштовну пораду. Інші торговці правлять за це 5 грн. У Яковушиній ятці повно деталей від "жигулів" та "москвичів".
— Кузов драний мені не треба. Якщо у моторі немає тиску, масла і він курить, то він нікому не потрібний. Такого нікому не продам. Якщо і куплять, то завтра принесуть назад. Думаю, з твого "москвича" немає чого продавати. І ремонтувати не раджу. Тобі сам мотор дорожче обійдеться, ніж купити іншого "москвича", — сьорбає борщ із банки Василь Григорович. — Ремонтувати мотор від "москвича" найтяжче. Від "вісімки" і "дев"ятки" легше. Гільзи купити треба, вкладиші, кільця на поршень, усі прокладки, сальники. Ще й робота. Я вам ось що раджу: якщо машина сама доїде до Черкас, віддайте її на брухт. Дам вам кілька адрес. Машину поставлять на вагову. Відкинуть кіл 150 на гуму, пластмасу, тосол, сидіння. А решту рахують як чорний метал.
За пораду на базарі беруть п"ять гривень
За 1 кг чорного металу на приймальних пунктах Черкас дають 1,8 грн. "Москвич" Сергія Петренка важить 1050 кг. Тобто на руки дадуть 1,6 тис. грн — за 900 кг брухту.
— А хочеш, розбери кузов. Тоді щось піде як чорний метал. Алюмінієві частини дорожчі, по 9 гривень кіло. Справні деталі теж можна продати запчастинами. За передню балку в доброму стані, без пошкоджень, дадуть 300 гривень. Редуктор на 38 зубів нікому не потрібний. Якщо на 35 зубів — потягне на 200 гривень, — розказує Василь Яковуша. — Справна коробка передач потягне на 250 гривень. Робочий мотор "москвича" реалізатори продають за 1000.
"Москвич" можна продати по деталях не менш як за 2 тис. грн. Машину в доброму стані — за 3–3,5 тис.
— А за цілий "москвич" у хорошому стані вам дадуть 1000, може, трохи більше, — запевняє продавець.
Скільки коштують деталі старого авто, грн
Двигун — до 1000; головка — 250; карбюратор — 60; генератор — 40; бензонасос — 30; амортизатор — 40; покришка вітчизняна — 150; покришка імпортна — від 100; передня балка — 300; редуктор — 200; коробка передач — 250; диски — 70; двері — 100; скло лобове — 90; скло заднє — 40
Стару автівку знімуть з обліку за 50 гривень
Розкомплектований, непридатний для використання легковик, варто зняти з обліку у МРЕВ. Це звільняє від сплати щорічних зборів.
— Щоб зняти машину з обліку, власник має звернутися в місцевий МРЕВ. При собі треба мати паспорт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та державні номерні знаки. Власник пише заяву про зняття з обліку. Також треба пред"явити квитанції про сплату податків за минулий та поточний рік, — каже 39-річний Віктор Козаченко з управління ДАІ Черкас.
Оформлення коштує 50 грн.
Власнику видають довідку про списання авто. Це на випадок, якщо він згодом вирішить відновити машину чи продати кузов.
Коментарі