вівторок, 22 січня 2019 05:25

"Під час зносу навпаки — треба повертати туди, куди несе"

— Тричі потрапляв у аварію. Всі рази — взимку. Погодні умови змінюються різко, слизький асфальт трапляється там, де цього не чекаєш, — говорить киянин Григорій Волошин, 49 років. Їздить автомобілем "Хюндай Соната" 10 років.

— Уперше розбив бампер і капот — мою машину понесло в "Ауді", водій якого різко загальмувала попереду. Вдруге викинуло в кювет під час обгону на трасі — я різко дав газу на зустрічній смузі — і моя машина потрапила на слизьку ділянку дороги. А минулої зими пом'яв бік, бо авто втратило керованість у калюжі з талого снігу.

Найбільше аварій стається під час зміни погодних умов — коли починається дощ або сніг, помітили спеціалісти із контраварійного водіння.

— Якщо в період різкого падіння температури чи початку снігопаду не можна перенести поїздку, варто до цього підійти максимально відповідально, — каже 43-річний Олександр Наумович, інструктор автошколи на просп. Глушкова в Києві. — Перш за все, обирайте шляхи до пункту призначення, де найменше транспорту, щоб мінімізувати ймовірність пригод. По-друге, варто подбати, аби в баку було в кілька разів більше пального, ніж потрібно для поїздки. Щодо стилю їзди, то на зимовій дорозі він має бути злегка уповільнений. Зазвичай досвідчені водії збільшують дистанцію й інтервал між автомобілями, щоб у разі непередбаченої ситуації уникнути аварії. Різко не прискорюються й підтримують невелику швидкість.

У містах чимало ДТП стається протягом другої половини зими, коли більшість доріг розчищені й посипані піском або спецречовиною. Зазвичай це відбувається на перехрестях і поблизу автобусних зупинок.

— А ще під мостами і перед пішохідними переходами. Це ті ділянки дороги, де часто зупиняється транспорт. Від тепла їхніх двигунів розтоплюється посипаний піском лід. Як наслідок — пісок опускається, а вода за 7–10 хвилин знову перетворюється в кригу, але вже гладеньку, — додає Наумович. — Тому на автомобілях із "механікою" бажано за метрів 60 гальмувати пониженням передачі. На автівках із автоматичною коробкою передач варто злегка тиснути на гальма, а потім відпустити педаль.

На трасі найнебезпечнішими ділянками є круті повороти й узбіччя. На поворотах у низині нерідко утворюється ожеледиця.

— Кілька необережних рухів кермом і на такій ділянці дороги задньопривідне авто піде в занос, а передньопривідне — в знос. Аби вийти із заносу, кермо крутять у протилежний від нього бік. Під час зносу навпаки — треба повертати туди, куди несе, і поступово додавати газу, — говорить Олександр Наумович. — Особливо важко під час зносу. Можна перетримати повернуте кермо й вилетіти на зустрічну смугу. Щоб машину не несло, водії не роблять різких маневрів кермом, педаль газу не перетискають, їдуть у натяг. Рульове колесо тримають обома руками, закритим хватом. Треба бути готовим, що на вузькій заміській дорозі авто може потягнути на узбіччя зі сніговою кашею.

6,4 мільйона тонн пального торік купили українці. 48 млн т дизпалива і 1,6 млн т бензину. Найбільше пального спожива­ють у Київсь­кій області —

893 тис. т. Найменше в Лугансь­кій — 85,1 тис. т.

Під колеса підмощують дошки

Автомобілі на всесезонній гумі й шинах для європейської зими нерідко буксують під час снігопадів. У цього типу гуми недостатньо масивні протектори, щоб вигрібати зі снігу.

— Такі моменти треба передбачати, — каже водій-професіонал Олександр Касьянов, 62 роки. — Найголовніша помилка — надмірне газування. Після цього машина починає буксувати. Якщо вже так сталося, варто спробувати виїхати з виритої колесами ями на другій або третій передачі. Коли й так нічого не вдається, підмощують під колеса тракони чи дошки. Перед нічною стоянкою сніг бажано укатати колесами. Це допоможе безпроблемно виїхати вранці.

Автомобілі без антиблокувальної системи мають довший гальмівний шлях

— Найпоширенішою помилкою водіїв-початківців є повне затиснення гальм, — каже Олександр Наумович, інструктор автошколи на просп. Глушкова в Києві. — Таким чином хочуть різко зупинити. Проте виходить зворотній ефект. На авто без антиблокувальної системи заблоковані колеса ковзають по кризі. У кілька разів збільшується гальмівний шлях.

Для незначного сповільнення на ожеледиці відпускають педаль газу чи переходять на нижчу передачу.

— Якщо авто швидше треба спинити, бажано використовувати імпульсне гальмування — затискання і відпускання гальм кожні 2 секунди, — говорить Наумович. — Коли вже видно перешкоду, бажано разів три сильно затиснути гальма й відпустити.

Зараз ви читаєте новину «"Під час зносу навпаки — треба повертати туди, куди несе"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути