четвер, 02 лютого 2012 06:15

Мастило в коробці передач заміняють синтетикою

Свій "ланос" киянин Олексій Пилипенко, 39 років, залишає на ніч під під'їздом. Він — інструктор-викладач центру контраварійної їзди "Альфа-щит". Каже, легковик можна без зусиль завести і в морози.

— Спочатку перевірте, щоб підігрів заднього скла, сидінь та дзеркал, а також фари були вимкнені. Бо вони забирають багато енергії акумулятора. Перевірте підкермові перемикачі. Мій знайомий не подивився на них, запустив двигун й двірники ввімкнулися. Але щітки примерзли до скла. Привід двірників зламався. Далі ввімкніть на 15-20 секунд дальнє світло, щоб "розворушити" акумулятор. Бо якщо він не новий, із першого разу може й не запустити стартер. Вимикаєте фари, і тепер можете заводити двигун. Стартер крутіть не більше ніж 4 секунди. Якщо не завівся з першого разу, повторіть три-чотири рази. Щоб не розрядити акумулятор повністю, серію можна повторити після хвилинної перерви.

Машину Олексій завжди паркує капотом до виїзду.

— Узимку акумулятор швидше сідає, — пояснює. — Було раз, машина не заводиться, бо акумулятор сів. Товариш підігнав свою машину, щоб від його акумулятора кинути дроти на мій. А вони не дістають, бо моя машина стояла носом до під'їзду. Довелося знімати акумулятор із машини товариша й ставити на мою.

У морози за високої вологості може "стрибати" тиск у шинах. Тому Олексій оглядає колеса перед виїздом. Іноді перевіряє тиск манометром. Датчики дощу та світла, автоматичне відкривання зовнішніх дзеркал на зиму треба вимкнути. Примерзлі дзеркала, відкриваючись, можуть вивести з ладу привід. Або уламками криги пошкодять фарбу. У непрогрітій машині краще не користуватися електричними склопідіймачами. Скло може примерзнути до гуми. Не слід відчиняти задні дверцята. Бо ними користуються рідше. Біля замка намерзає конденсат. Відчинивши двері, їх не вдасться зачинити, доки не прогріється весь салон.

— При запуску я тисну педаль зчеплення, щоб від'єднати трансмісію від двигуна. У ній мастило гусне в морози, і двигуну важче працювати. У автоматичних трансмісіях мастило гусне швидше. Тому перед пуском варто натиснути на гальма та поперемикати її у різні режими. Механічну коробку перемикають на різні швидкості. Інакше складно буде рушати й перемикатися під час руху. Але краще залийте в коробку передач синтетичне чи напівсинтетичне мастило. І таких проблем уникнете. Я так зробив на своєму "ланосі".

Бензиновий двигун прогрівають 3-5 хв., дизельний — 5-8 хв.

— Тим часом я змітаю сніг, відбиваю з арок крижані брили. Узимку авто возить під собою близько 50 кіло намерзань. Вони заважають керувати, блокують передні колеса. Якось на Андріївському узвозі мене почало заносити. Крига на колісних арках не давала повернути. Довелося направити машину на високий бордюр. Пошкодив переднє крило.

— Щойно датчик покаже, що температура двигуна піднімається, я рушаю. Різко не прискорююся й не газую. У перші хвилини краще не вмикати пічку в старих машинах. Мотор прогріється швидше. Проте в сучасних силових агрегатах це не має значення. Запріле лобове скло можна висушити ледь теплим повітрям. Від гарячого струменя воно може лопнути через різкий перепад температур. Не варто розморожувати й гарячою водою. У одного знайомого тріщина за пару секунд з'явилася.

Олексій Пилипенко вимикає пічку за кількасот метрів до стоянки. Відкриває вікна, щоб зрівняти температуру в салоні й надворі. Паркує без ручного гальма, щоб колодки не примерзли до коліс.

Зараз ви читаєте новину «Мастило в коробці передач заміняють синтетикою». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути