Киянин Андрій Комарович, 22 роки, торік заробив у США $3,5 тис. Їздив за програмою "Ворк-енд-тревел". Вирішив купити легковик.
— Узагалі-то хотів мотоцикл, та потім зважив, що сім"ї більша користь буде з машини, — розповідає Андрій.
За $3,5 тис. можна купити лише ненове авто. Його пошуки Андрій із батьком розпочали з авторинку на Чапаївці, південній околиці столиці:
— Нас попередили, що в першу чергу слід звернути увагу на стан двигуна та заводські номери кузова. На базарі часто виставляють крадені машини. Роблять на них фальшиві техпаспорти, а номери кузова перебивають. Недобросовісні продавці механіку під капотом відчищають піскувальною установкою. Дивимося, а на базарі всі мотори блищать як новенькі. Ані пилинки, ані краплі мастила.
Після базару машину шукали за газетними оголошеннями. Андрій спокусився на "Ніссан Санні" — спортивне купе 1988 року випуску.
— Двигун відшмарували до блиску, — згадує чоловік. — Ми загнали машину до знайомого автомеханіка. Той оглянув днище. Ніде, навіть на порогах і підкрилках, не було іржі. Машину не перефарбовували — отже, в аварії не була. Потім влаштували пробну поїздку.
Продавець запевняв, що придбав "ніссан" у моряка. Той їздив два-три місяці на рік, коли мав відпустку. Решту часу машина стояла в гаражі. "Не машина, а пісня", заохочував продавець Анатолій. Знайомий автомеханік теж запевнив: машина в доброму стані. Сторгувалися за $3200.
На крадені машини роблять фальшиві техпаспорти, а номери кузова перебивають
— У нотаріуса з"ясувалося, що Анатолій продає авто за дорученням, — продовжує Комарович. — Отже, машина не його. Але ми з батьком не стали відмовлятися. Купили.
На третій день почалися проблеми із двигуном.
— Звук у нього був наче даєш повний газ, а тяга мала. Ми отак поїздили-поїздили — мотор і заклинило.
Проблема — в лямбда-зонді, запевнив автомеханік. Треба міняти. За новий Андрій виклав $150. Однак "ніссан" залишився на приколі. Не дали ради й в іншій майстерні. Андрієві порадили перебрати двигун.
— Виявилося, що кільця теж потрібно міняти. Ми поміняли. Машина не поїхала, — каже Андрій.
За півроку вирішили поміняти двигун. Заплатили ще $450. Відремонтований "ніссан" Андрій виставив на продаж. Покупця знайшли за півроку. Сторгувалися за $3500. Згодом власник майстерні Олег Малаховський, 33 роки, який міняв двигун, пояснив Андрієві:
— Хай там що продавець співає про машину, зважайте, що вона пробігає 20–30 тисяч кілометрів за рік, поступово зношується. Ваша випущена 18 років назад. Отже, намотала 360–540 тисяч. А спідометр можуть скрутити, щоб показував менше. Але при продавцеві не всі механіки стануть розказувати, що машина — туфта. Щоб потім не було розборок.
Найкраще, якщо машину дозволять випробовувати не годину-дві, а кілька днів, вважає Олег. Щоправда, на таке зважаться лише знайомі продавці. Найкраще купувати авто з перших рук.
— Водії-жінки їздять акуратно, тому іншим разом шукайте таких продавців, — радить Малаховський.
Коментарі