Цьогоріч велика повінь пройшла в Болгарії. Минулого року через сильні дощі підтопило деякі регіони Німеччини, Чехії, Словаччини та Угорщини.
"За півроку після повені в цих країнах, підтоплені автомобілі з'являються на наших авторинках. Купувати таке авто дуже небезпечно, у нього швидко гніє кузов і з перебоями працює електроніка, - каже продавець київського автобазару неподалік Столичного шосе, Ростислав Сом. Він розповідає, як виявити підтоплену машину на ринку.
Ззовні автомобілі виглядають добре — кузов без великої кількості сколів фарби та подряпин. Колір невигорілий. Продавці кажуть, що дорогами України авто не їздило.
" І при цьому вони готові до торгу, запросто скидають на 5-річні "опелі" та "ауді" кілька тисяч доларів. Вони готові якнайшвидше збути авто, поки не виступили явні ознаки підтоплення — іржа, неприємний запах перебої у роботі електроніки."
Машини, що були підтоплені, зазвичай продають без заводської магнітоли та динаміків.
"Після потрапляння води у салон елементи музичної системи виходять з ладу найшвидше. Їх демонтують. Також про повінь може свідчити велика кількість освіжувачів повітря у салоні. Таким чином перекупщики приховують запах цвілі в салоні."
Біля технічних отворів у дверях, багажнику та капоті видно сліди потьоків. "Коли у двері, наприклад, потрапляє велика кількість води, вона виштовхує "мовіль" й утворюють сліди від нього".
Кріплення сидінь до підлоги іржаве.
"Зазвичай автовиробники економлять на фарбуванні цих деталей, тому вони іржавіють найшвидше. Особливо швидко кронштейни сидіння покриваються іржею в японських машинах. Пружини сидіння не повинні бути змазані різноманітними густими змазками. Якщо сліди таких мастил там є, значить перепродажники таким чином приховали іржу".
Якщо вигляд автомобіля не викликає ніяких підозр, то його можна перевірити. В першу чергу, слід випробувати електрообладнання.
"Заведіть авто, увімкніть фари та повороти. Вмикайте й вимикайте їх з невеликими інтервалами разів 10. У топленого авто кілька разів реле має не спрацювати й фари або поворотники не увімкнуться".
Якщо підрульові перемикачі працюють нечітко і їх потрібно перемикати з потугами, то їх вже ремонтували.
"Зачищали контакти. Якщо в такого авто ще й кілька лампочок не світять, будьте певні, в автомобілі була вода".
Потрібно ретельно оглянути фари та ліхтарі. У автомобілів-утоплеників у світлових приладах збирається вода, а на сонці вона випаровується. Сліди цього лишаються.
"Особливо звертайте увагу на поворотники та протитуманки. Також ознакою поганої "утопленого" авто є непрацюючі сигнали. Такі автовиробники ставлять, щоб сповіщати про відчинені двері, закачку пального в інжектор тощо."
Також варто перевірити роботу бортового комп'ютера, центрального замка електричних склопідйомників, та електрорегулювань сидіння.
Під капотом, у напівпрозорих ємностях, емульсія білого кольору над гальмівною рідиною, рідиною підсилювача керма, у розширювальному бачку охолодження свідчить про потрапляння у ці ємкості води.
"Якщо в автомобіля всі ємності закриті спеціальною чорною кришкою, заведіть двигун. В підтопленого автомобіля він працює нерівномірно, оберти "плавають". Силовий агрегат сильно тремтить."
У підтоплених автомобілях погано працюють гальма. Гальмівні циліндри забруднюються піском. Тому під час різкого натискання на педаль гальм машину заноситиме у бік.
Коментарі