Щодня в Україні відбувається 45-60 аварій. Більше десятка з них – це наїзди на пішоходів, повідомляють у ДАІ. Щоб убезпечитися від наїзду, ми підготували 7 найбільш небезпечних міфів серед пішоходів. У них вірять здебільшого ті, хто не користується автомобілем.
Міф №1
"Після загоряння зеленого світла можна, не вагаючись, переходити дорогу на пішохідному переході"
Краще перевірити, чи праворуч і ліворуч не їдуть автомобілі. Можливо, хтось із водіїв здійснює поворот праворуч на зелену стрілку й вас не помітив. Також є ймовірність, що хтось із водіїв не помітив світлофора чи не захотів зупинятися й продовжує рух на червоне. Щодня стається 240-260 аварій через п'яних водіїв. 370-400 – через тих, "хто поспішає".
Міф №2
"Пішохідний перехід для мене. Хочу перебігаю дорогу. Хочу повзу як черепаха. Водій зобов'язаний зупинитися"
Перебігати дорогу найбільш небезпечно. Водій може не встигнути зупинити авто вчасно. Адже час від натиснення на гальма до повної зупинки машини 4-12 секунд залежно від швидкості й погоди. Цього часу достатньо, щоб збити людину. Повільне крокування пішохідним переходом дратує водіїв. Багато з них намагаються об'їхати таких пішоходів, цим створюють небезпечні ситуації. Можуть перелякати дитину чи наїхати на ноги.
Міф №3
"Я жестом руки пропускаю машини на пішохідному переході. Мені не складно почекати"
Цього краще не робити. Часто водії вже натиснули на гальма перед пішохідним переходом. Машина вже почала зупинятися, майже стала. Після жесту пішохода, водію треба 8-15 секунд на увімкнення передачі й рушання. За цей час пішохід думає, що водій все одно вирішив його пропустити й швидко перебігає дорогу. Як наслідок водій збиває доброго пішохода. Якщо хочете пропустити водія, просто станьте перед зеброю й зачекайте півхвилини.
Міф № 4
"У кожного автомобіля є фари. Хто хоче, мене побачить"
Навіть їдучи із увімкненими фарами вночі, водій не завжди помітить пішохода. Особливо у чорному одязі. А коли вже побачить і загальмує, машина не зупинитися прямо перед пішоходом, адже середній гальмівний шлях автомобіля у місті 18-26 метрів. На слизькій дорозі можу бути й 35-37 метрів. Тобто після наїзду машина не лише збиває людину, а й відкидає далеко вперед.
Міф 5
"Не трамвай, об'їде. Я ж не винен, що тут немає тротуару. А по землі йти не хочу"
Водії бувають різними. Наприклад, водії-початківці не завжди відчувають габарити машини. Об'їжджаючи якусь яму, можуть зачепити дзеркалом голову пішохода. Тому краще йдіть назустріч руху. Так зможете більше контролювати ситуацію.
Міф №6
"Після того, як я поставив ногу із бордюру на зебру, мене мають пропустити"
Пішохід теж учасник дорожнього руху. Він має слідкувати за дорожньою ситуацією. Якщо водій увімкнув поворот, а ви єдиний пішохід, автовласник вас не помітить. Або дивитиметься, чи немає машин перпендикулярно й намагатиметься швидше повернути, або ви потрапите до "мертвої зони видимості" і він справді вас не побачить. Якщо водій ще й по телефону говорить, краще перечекати. Його реакція уповільнена.
Міф №7
"Пішохід завжди правий"
Якщо людину зіб'ють на пішохідному переході, де горіло зелене світло, він справді буде правим, але не відомо, чи вдасться йому повернутися до звичного способу життя. Бо у переважній більшості наїздів на людей травмують хребет.
Коментарі