Купівля медіа-холдингу UMH мільйонером 27-річним Сергієм Курченком свідчить про те, що Сім'я дивиться на перспективу: готується не лише до президентських виборів 2015, але й до майбутніх парламентських виборів.
UMH - третій за величиною медіа-холдинг в Україні і найбільший профільний по друкованих та інтернет-виданнях. Він контролює найвідвідуваніші сайти Кореспондент.нет, Форбс, Фокус. Охоплюють і аудиторію, що думає: середній клас, так званий "офісний планктон", і пенсіонерів, які читають "Комсомольську правду" та "Аргументи і факти".
Це - дуже вдала покупка Сім'ї. Придбали готовий, сформований холдинг. Прийняли розумне рішення зберегти чинний менеджмент до 2014 року, як прописано в угоді. В Сім'ї немає своїх медіа-менеджерів. Тож, якби вони сьогодні ставили своїх людей, усе б знищили. Придбання холдингу Сім'єю породжує багато професійних та етичних питань. Є побоювання, що вона запровадить нову редакційну політику. Це може знищити авторитет видань. У них працюють унікальні журналісти, і, якщо не буде дотримано редакційної політики, вони підуть. За кілька місяців про існування медіа-активів забудуть узагалі. Очевидно, жовті видання чіпати не будуть, там нічого не зміниться.
Сім'я переслідує кілька цілей — купують уже готовий медіа-актив, який не треба розвивати, для власної політичної капіталізації. Тобто, просування інтересів Сім'ї: Арбузова. Курченка і, звичайно, самого президента.
Друге — шляхом цієї купівлі знімуть медіа-напругу навколо питань Сім'ї. Адже зникне місце, де їх постійно критикували. Зміною редакційної політики буде знищено видання, які мають свою критичну позицію і щодо влади, і щодо опозиції. Допуск до них буде втрачений для опозиції. Сімя позбавила своїх конкурентів можливості йти через ці видання і критикувати владу. Головне — купівля має перспективу на довгострокову гру. Йдеться не лише про президентські вибори, але й майбутні парламентські.
Наступного року купівля медіа продовжуватиметься. Сім'я уже намагалась заволодіти активами "Інтера". Їм завадив глава Адміністрації президента Сергій Льовочкін. Він головний конкурент Сім'ї. Залишився не менш цікавий актив — медіа-холдинг Віктора Пінчука, який об'єднує найбільш професійні канали: ІСТV, Новий канал та СТБ. Наступна точка напруги — боротьба, яка розгорнеться саме за ці медіа-активи. Після купівлі UMH Віктор Пінчук має почувати себе дуже некомфортно. Адже він, на відміну від Ложкіна, розлучатися із активом не збирається, а має на меті далі його розвивати. Купівля UMH відбулась за реальні гроші. Пінчука ж можуть примушувати продати холдинг.
Сама по собі власність над цими активами не забезпечить перемогу Януковичу на виборах у 2015 році. Замало просто контролювати ці активи. Сім'я стоїть на роздоріжжі. Можуть повністю зламати редакційну політику. Тоді знищать цей реальний і ефективний актив, перетворять його на купу макулатури, яку ніхто крім них читати не буде. Це ймовірно, адже вони дуже непрофесійно ведуть політику щодо газет, які вони раніше придбали. Серед них - одна щоденна газета, яка своєї функції не виконує, не є авторитетною і не впливає на електорат.
Другий шлях — можуть диверсифікувати видання. Наприклад, жовті газети "Комсомольську правду" та "Аргументи і факти" зробити своїм рупором. Цього ніхто не помітить. Інші видання — залишать на плаву, зберігши менеджмент. Дадуть їм можливість частково критикувати Януковича. Їм навіть це вигідно. Олександр Янукович може сказати: "От, ми купили Кореспондент, але там критикують мене і мого батька. Ми є гарантами дотримання їхньої незалежності". І це був би розумний крок менеджера. Але чи вони на нього зважаться — невідомо.
Комментарии
8