Ексклюзивы
вторник, 05 марта 2013 16:26

Кіноакадемікам подобається роздвоєння особистості

Найкращим фільмом американські кіноакадеміки визнали стрічку Бена Аффлека "Операція "Арго". Агент ЦРУ рятує полонених американських дипломатів з Ірану, замаскувавши їх під знімальну групу фільму. За що 24 лютого у Лос-Анджелесі вручали "Оскари", розповідає кінокритик Алік Шпилюк

Алік ШПИЛЮК, 54 роки, кінокритик, арт-директор Одеського міжнародного кінофестивалю:

– "Операція "Арго" – це стовідсоткове попадання у смаки американських кіноакадеміків. Є обов'язкові речі, за які ті дають "Оскар". І всі вони присутні у цьому фільмі. По-перше, це статус Америки як рятівниці світу. По-друге, головний герой – проста людина, яка, попри спротив офіційних установ, цей порятунок організовує. По-третє, Голлівуд також бере участь у цьому. До "Оскара" картина Аффлека вже отримала все, що тільки можна: три "Золотих глобуси", призи професійних гільдій – режисерів, продюсерів, акторів. Конкурентів у неї не було.

З кінематографічного погляду фільм пристойний. "Джанґо вільний" – цікавіший. Але Тарантіно задоволений і двома преміями – за сценарій та чоловічу роль другого плану. На більше не розраховував. Не вважаю, що у своєму стилі Тарантіно досягнув максимуму і почав повторюватися. "Джанґо" був новий за жанром, а якістю не поступався попереднім. З'явилася вагома лірична лінія, а в раніших стрічках Тарантіно кохання було тільки натяками. Тут воно рухає сюжетом. У Америці цей фільм назвали неполіткоректним – через занадто вживане слово "ніґер". Дивні люди: для них молодіжні комедії типу "Американського пирога" – це нормально. А в картині про работоргівлю називати афроамериканців ніґерами – неполіткоректно. На цю тему навіть ведучий оскарівської церемонії пожартував. Мовляв, у фільмі Тарантіно було стільки "н-слів", наче мікрофон поставили в приватній садибі Мела Ґібсона.

"Любов" австрійця Міхаеля Ганеке, яка здобула безліч перемог на всіх кінофестивалях, не мала шансів на головний приз "Оскара". Стрічка усім сподобалася в США, але там підтримують своїх.

Це ж стосується виконавиці головної ролі "Любові" 86-річної Еммануель Ріви. Вона була найкраща, але вона – чужа. Перемога Дженніфер Лоуренс не стала несподіванкою. Для ролі у "Мій хлопець – псих" актриса змінила імідж і зіграла дві особистості: божевільну й лірично-романтичну. Кіно­академікам подобається роздвоєння особистості. Найкращим режисером за стрічку "Життя Пі" став Енґ Лі. Він знімає зрозумілі широкому американському загалу фільми, але завжди робить щось нове. Були достойніші претенденти – той самий Ганеке. Усі шанси мав Девід О. Рассел за "Мій хлопець – псих", але він замолодий. Вирішили, цьому фільму одного "Оскара" вистачить. Інша річ, що "Життю Пі" чотири – забагато. Особливо викликає сумнів за операторську роботу, враховуючи, що чи не 80 відсотків фільму – комп'ютерне зображення. Цю нагороду ділив би між "Джанґо" і "Анною Кареніною". Але віддав би все-таки Симусу Макгарві за "Кареніну" – за дуже цікаве поєднання внутрішнього театру в кадрі й переходів на натуру.

Нагороду за чоловічу роль найбільше заслуговує Хоакін Фенікс за "Майстра". Але не могли не дати її Деніелу Дей-Льюїсу за "Лінкольна". Фільм мав 12 номінацій. З усіх категорій ця викликала найменше сумнівів.

"Оскар" залишається головною світовою кінопремією, доки американці домінують на екранах. Європейська кіноакадемія вже 25 років вручає свої призи, але без особ­ливої уваги громадськості й преси. За обсягом виробництва із США не може конкурувати. Хіба французьке кіно періодично проривається і на американські екрани, і на "Оскар". У Данії, Швеції, Норвегії можуть з'являтися хороші фільми, але це будуть разові успіхи. Дуже маленькі країни. Китай сам для себе знімає, Індія – теж. Німецький кінематограф зараз не на тому рівні.

"Оскар", безумовно, впливає на смаки масового американського глядача. Українського більше цікавлять не нагороди, а знайомі актори. Або безумні комедії, бо життя важке й треба відволіктися.

"Той, Хто Пройшов Крізь Вогонь" – не оскароносна історія. Його висунув наш національний оскарівський комітет, і стрічка відповідала технічним вимогам. Тому автоматично після подачі увійшла у довгий список премії. Щоб фільм потрапив до короткого, його треба просувати на території США. Мусить вийти хоча б у обмеженому прокаті, мати рекламу, чіпляти око американців. Щоб створити оскароносну історію, спочатку потрібно відродити кіновиробництво. Не один-два фільми на рік робити, а 20-30.

"Найкращий іноземний фільм" – зазвичай стрічки про події Другої світової або про євреїв. Єврейське лобі "Оскара" дуже потужне. Зважаючи на досить похилий середній вік кіноакадеміків, також перспективні теми – смерть і проблеми старості. Можуть бути соціальні питання, які на слуху в американському суспільстві, "гарячі" точки планети. Але, перш за все, це має бути якісний продукт.

Якій стрічці ви б віддали "Оскара" за найкращий фільм?

"Джанґо вільний" – 22,4 %

"Життя Пі" – 18,5 %

"Знедолені" – 13,43 %

"Лінкольн" – 11,04 %

"Операція "Арго" – 8,96 %

"Любов" – 8,86 %

"Мій хлопець – псих" – 7,16 %

"Ціль номер один" – 5,77 %

"Звірі дикого Півдня" – 3,98 %

Опитування читачів сайта gazeta.ua, Кількість голосів 1005

Сейчас вы читаете новость «Кіноакадемікам подобається роздвоєння особистості». Вас также могут заинтересовать свежие новости Украины и мировые на Gazeta.ua

Комментарии

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосов: 1
Голосование Как вы обустраиваете быт в условиях отключения электроэнергии
  • Приобрели дополнительное оборудование для жилья для энергонезависимости
  • Подбираем оборудование и готовимся к покупке
  • Нет средств на такое, эти приборы слишком дорогие
  • Есть фонари и павербанки для зарядки гаджетов, нас это устраивает
  • Уверены, что неудобства временные и вскоре правительство решит проблему нехватки электроэнергии.
  • Наше жилище со светом, потому что мы на одной линии с объектом критической инфраструктуры
  • Ваш вариант
Просмотреть