Недавнє одкровення "регіонала" Юрія Мірошниченка з приводу того, що його політична сила стоїть на проукраїнських позиціях, тільки цього ніхто не знає через проблеми ПР із піаром, нагадали мені відомий анекдот про щура та хом'ячка.
З анекдоту виходить, що ці гризуни відрізняються один від одного лише іміджмейкером. Тобто пацюк насправді – теж м'яка та пухнаста домашня тваринка, котру можна дарувати дітям на день народження. Тільки батьки про це не знають, бо щурі погано розпіарені. Та загалом суспільство має до них багатовікові упередження.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Опозиція зацікавлена в хаосі, бо на цьому піариться - "регіонал"
Давайте почнемо з іміджу самого пана Мірошниченка. Будучи одним із спікерів Партії регіонів, цей політик регулярно намагається власними силами, не маючи в своєму розпорядженні кваліфікованих піар-менеджерів, формувати позитивний імідж провладної політичної сили. Серед його заяв на цю тему: "Януковича критикують тільки бюрократи!"
Тобто, якщо ми з вами зараз виступаємо проти всього, що робить президент України, цим ми лише ратуємо за збереження успадкованої від СРСР бюрократичної машини. І це не з ініціативи Януковича чиновницький апарат у державі лише зміцнюється та консолідується, а ми самі прагнемо зберегти дійсний порядок речей. Коротше, не чиновники беруть хабарі, а народ їх дає. Приносить, мов хліб-сіль на вишитому рушникові, кланяється та ще й просить: "Вирішіть наші проблеми за гроші, будь ласка!" Тоді як чиновник категорично відмовляється брати хабарі, скаржачись Партії регіонів: "Ці люди все несуть і несуть!"
З подібних заяв Мірошниченка можна скласти щось на зразок "гарячої десятки". Та суть у кожному разі буде одна: його слова кардинально розходяться з дійсністю. А саме ця складова є основною для якісного піару. Можна багато говорити й сперечатися про те, що включає в себе означений піар, проте факт залишається фактом – за будь-якою піар-кампанією мусить стояти щось реальне та бажано позитивне. Те, що можна побачити або помацати. І бажано в побаченому не розчаруватися, бо, за неписаними законами інформаційного простору, якщо об'єкт піару не відповідає розробкам піарників, таку піар-кампанію можна провести тільки один раз.
Тобто, якщо нас закликають дивитися на симпатичного хом'ячка, а ми бачимо огидного ненажерливого щура, нехай у нього на шиї та на хвості висить по бантику, вдруге ми навіть не повернемо голови на подібний заклик.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європа не боротиметься з Януковичем замість українців
З Партією регіонів відбувається те ж саме. Першим, хто робить цій політичній силі поганий піар, є сам Віктор Янукович. З огляду на піар-технології все ніби добре. Ось президент заявляє, що Україна сьогодні є одним із центрів економічного зростання. Від нього ж ми чуємо: "Українську владу критикують лише за гроші продажні журналісти".
Також голова держави постійно наголошує, що веде Україну в Європу, бореться тут із корупцією та не втручається в судові процеси. Ніби все добре та позитивно. Тим не менше, ми з вами розуміємо: щур не прикинеться хом'ячком. Реальний стан справ не лише не відповідає змісту сказаного як президентом, так і спікерами "партії влади", а й у переважній більшості випадків – кардинально протилежний сказаному.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Для росіян нормальним є підкорятися вождю, для українців - ні"
Свого часу нині покійний письменник Олесь Ульяненко написав невеличке оповідання. За сюжетом, відомий у київському "спальному" районі лузер заявив, що може виростити в себе в квартирі динозавра, бо розробив нові технології. Лишається дати йому два кредити: довіри та фінансовий. Люди зібрали чималу суму, аби лузер завершив свою роботу. Це тривало кілька місяців, після чого заінтригованим глядачам був представлений облізлий бродячий пес, до ніг якого "реформатор" приторочив ласти, а до голови – якусь картонну конструкцію. Коли люди його побили, а потім запитали, для чого він так зробив, адже знав результат, відповідь була: "Зате пожив кілька місяців!"
Ця історія, як на мене, досить яскраво ілюструє реальні проблеми, котрі має Партія регіонів. У влади є купа грошей, аби найняти найдорожчих іміджмейкерів. Проте результатом їхньої роботи може бути хіба черговий аналог Спритка й Гарнюні, котрі як піар-проект з тріском провалилися, і це визнала сама влада – замовник розробки. Виходить, проблема не з піаром, бо ті ж самі ЗМІ та рекламні площі можна купити. Серйозна проблема з об'єктом піару. Тобто – з самою Партією регіонів, котра вперто не хоче міняти щурів на хом'ячків, натомість прагне, аби народ вірив їй.
Комментарии
17