Онлайн-уроки "падають", бо зроблені за зразком звичайних
Учень повинен сам летіти, як літак
Чим відрізняються онлайн-уроки від звичайних уроків? Суперечок на цю тему багато, але відповідь легка.
Тут така справа. Перші в історії авіатори намагалися сконструювати літак, бачачи перед очима тільки один приклад: птахів.
Птахи, махають крилами. І перші винахідники авіамоделісти, природно, почали майструвати літаки, які б махали крилами. За зразком і подобою.
Але вони чомусь не летіли, а швидко падали.
Тому і "онлайн уроки", зроблені за зразком уроків "звичаєво-звичних", теж "падають". Не той формат.
Тут як і з літаками: потрібно не по-пташиному крилами махати, а потрібен моторчик! І зовсім інший внутрішній устрій механізму, ніж у птаха.
До речі, слово "урок" передбачає, що його хтось дає, підносить, навчає. Тобто це процес односторонній і зовнішній.
А літак же летить самотужки. Його ніхто на мотузочці не тягне. Значить, і пристрій нового уроку повинен бути таким, щоб учень "летів сам", а не на ниточці.
Тоді виходить, що в онлайні потрібен певний "самовчитель".
В онлайні потрібен певний "самовчитель"
Колись був самовчитель гри на гітарі, і я навіть сам, пам'ятаю, по ньому вивчився, і не тільки трьом акордів, але і цілком пристойно струнами перебирати.
Так ось, учень в онлайні повинен сам бути таким літаком. Сам летіти, як літак. З одного аеропорту в інший. А все інше (люди, техніка, інформація, сервіс) повинні допомагати йому летіти. У потрібному напрямку, з потрібною швидкістю, з урахуванням зовнішніх обставин і з розумінням кінцевого пункту призначення.
Тоді він долетить, а не просто буде махати крилами, як пташеня.
Коментарі