Світ стоїть на порозі великого освітнього переполоху

Від "колишньої школи" вже всі втомилися

Минуле не визначає майбутнє. І від цього меседжу система освіти затремтіла. Вона думала, що все буде, як завжди. Адже побудована на історії та ретроспективах. Навчають того, що було, а не того, як буде.

Ще нещодавно нам малювали жахливі картинки споживчого ажіотажу, коли люди гребтимуть товарів дедалі більше. Але лінійні тренди не справдилися. Дивимося. Якщо людина заробляє 10 євро на день, то вона може з'їсти, скажімо, один гамбургер. При заробітку в 20 євро вона може собі дозволити два гамбургери. А на 30 євро вона спробує з'їсти навіть три. Однак якщо вона заробляє 100 євро на день, то, найімовірніше, вона не з'їдатиме по 10 гамбургерів. Вона взагалі може більше ніколи їх не їсти і перейти на харчування у ресторані.

Отже, кількісна зміна доходу призводить до якісної зміни способу життя.

Інший приклад. Сто років тому мріяли про те, що авіарейси зв'яжуть усі аеропорти один з одним. Але вийшло інакше: маленькі аеропорти пов'язали з великими — через хаби. Вийшла їх самоорганізація, але не банально лінійна, а нелінійна, двоходова.

От і світ. Він розвивається нелінійно. І мало чого, що і як було раніше. Тепер все буде інакше.

Це я до того, що зараз лише кілька лабораторій у світі працюють над тим, якою має бути система освіти. Бо від "колишньої школи" втомилися вже всі. Тому що це глухий кут: навчатися 11 років у школі, 5-6 років у вузі, потім ще пара дипломів та МВА. А в результаті пшик — ані гідної роботи, ані доходів.

Навчатися 11 років у школі, 5-6 років у вузі, потім ще пара дипломів та МВА. А в результаті пшик — ані гідної роботи, ані доходів

А тут ще несподівано ковідний онлайн-формат змішав усі карти старої моделі освіти, яка думала, що вона ще кілька століть так протримається на своєму старенькому багажі.

Наразі батьки вже обирають і перебирають, де навчати дитину — онлайн чи офлайн. А найбільш просунуті батьки вже навіть розібралися, чим дистанційна асинхронна школа відрізняється від онлайн-синхронної-живої школи (а таких, живих — зовсім мало).

І якщо раніше думали над тим, яку ще крутішу побудувати школу, як прикрасити її архітектурно зовні та модерново оснастити всередині, то карантини хитнули ці думки людей зовсім в інший бік — в онлайн, де для багатьох дітей і батьків уже зовсім не гірше — і процеси, і результати й перспективи.

Як буде?

Наполовину зміниться курикулум у школі — навчатимуть іншого, інакше й інші, ведучи до інших цілей; у дітей прискориться опанування та фільтрація інформації і буде менше помилок через людський фактор. Головне, що діти стануть розумнішими. Бо з цим, кажуть, зараз проблема.

На ці результати й буде заточено глобальні та е-реформи системи освіти.

Схоже, світ стоїть на порозі великого освітнього переполоху.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі