8 цікавих фактів про Різдво у США

Про те, що наближається свято, відчуваєш ще з вересня

"Happy holidays to you and your family!" ("Зі святами вас і вашу родину!") — саме так вітатись, прощатись та підписувати електронні листи в Америці можна починати десь із Дня подяки, тобто аж за місяць до Різдва.

Завдяки цьому, а ще купі ярмарків, ковзанок, вогників-прикрас у будинках, офісах і в торгівельних центрах, вечірок на роботі й святкових мелодій на всіх хвилях радіо та в усіх магазинах, відчуття свята у Вашингтоні не бракує. І це навіть попри те, що перший сніг тут найчастіше випадає й майже одразу тане, а більшість часу тут вогко й ледь прохолодно, - пише Марія Прус для "Голосу Америки".

Окрім традиційної мелодії Щедрика, закупівлі подарунків для родини і встановлення ялинки, американці мають низку інших традицій, що поки найчастіше не мають відповідників в Україні.

1. Подарунки вчителям, поштарям і консьєржам.

Американські медіа навіть склали список професій, представникам яких варто щось подарувати

Традиція висловлювати вдячність невеликими подарунками людям, від роботи яких різною мірою залежить наш комфорт: працівникам салонів краси, спортзалів, няням. Спочатку мені така традиція здалася трохи радянською. Але це не зовсім так: у США це, звісно, не обов'язково і не вплине на якість роботи людей, яким нічого не подаруєш.

І все ж, подарункова карта, їстівний подарунок або сувенір, зроблений своїми руками, допоможе підтримати гарні приятельські відносини. Тож американські медіа навіть склали список професій, представникам яких варто щось подарувати. Серед них: поштарі, газетярі, сміттярі, прибиральники, вчителі, дошкільні вихователі, няні, консьєржі, перукарі, масажисти, особисті тренери, інструктори з тенісу чи гольфу, садівники, сантехніки, паркувальники.

Залежно від близькості відносин та вартості їхніх послуг радять дарувати подарунки на суму від $10 до $100 — або у формі чайових розміром у вартість одного візиту (наприклад, до перукаря, тренера чи масажиста). Найкраще це робити завдяки подарунковим карткам, які можна купити у будь-якій крамниці чи онлайн-магазині.

Якщо додати ці витрати до подарунків родичам і друзям, свята можуть обійтись у копієчку. Тому чимало компаній дають працівникам різдвяні бонуси. У 2017 році 63% приватних компаній разово виплачували у середньому $1800 бонусу.

2. Безкоштовні ялинки та "банки їжі".

Благодійні організації роздають безкоштовно ялинки для малозабезпечених або родин військових

$78 — такою торік була середня вартість живої ялинки у США. Це може бути не по кишені незаможним верствам населення. Тому чимало благодійних організацій роздають безкоштовно ялинки для малозабезпечених або родин військових.

3. Поїздки у Діснейленд чи інші парки розваг.

Більшість американців на День подяки та Різдво їдуть до родичів. Під одним дахом збираються одразу кілька поколінь.

Але також популярний інший вид сімейних поїздок — у парки розваг. Любителі гострих відчуттів готові годинами відстоювати довжелезні черги на найцікавіші атракціони.

4. Потворні різдвяні светри.

На Різдво у США заведено носити особливу категорію зимового одягу — Ugly Christmas Sweater.

На Різдво у США заведено носити особливу категорію зимового одягу — Ugly Christmas Sweater

Це светри червоних і зелених кольорів, з оленями, сніжинками, ельфами, пінгвінами, Сантою і всім, на що стає фантазії. Цей тренд зародився у 80-х і пережив часи шаленої популярності, після цього — глузування і зневаги, а потім отримав друге дихання завдяки хіпстерам.

Тепер молодь проводить тематичні вечірки — Ugly Christmas Sweater Parties із конкурсами на "най-найпотворніший" витвір в'язаного мистецтва.

5. Пишний стіл.

Об'їдатись за святковим столом заведено не лише в українців. На Різдво американці, зазвичай не надто щедрі у пригощаннях гостей на вечірках, частують свої родини і друзів великою вечерею.

Червоно-білі м'ятні льодяники-тростинки (peppermint candy cane), червоні оксамитові торти (red velvet cake), кексики-капкейки (cupcake), запечений індик, як на День подяки. І це лише питомо американські різдвяні страви.

Смачних запозичень з усього світу — іще більше. Картопля-пюре, що насправді родом з Британії, китайська запечена гуска, англійські імбирні печива-чоловічки, або навіть цілі пряничні будиночки, німецькі штоллени.

Запивають їх шотландським егногом (eggnog) — це як гоголь-моголь, тільки з молоком чи збитими вершками. Він може бути алкогольний, як і гарячий шоколад, куди додають лікер чи бренді. А ще на кожній вечірці буде німецький глінтвейн (його називають mulled wine або Glühwein) чи індійський пунш (punch).

6. Ранні й старанні приготування.

Прибирають гарбузи й павутиння із будинків на наступний день після Гелловіну, і одразу вішають гірлянди

Про те, що наближається Різдво, у США відчуваєш ще з вересня, коли (ідучи іще у літньому одязі) натикаєшся на кількаметрові ялинки на вході у супермаркет. Чимало людей прибирають гарбузи й павутиння із будинків на наступний день після Гелловіну, і одразу вішають гірлянди. А після Дня подяки у вікнах квартир і будинків видніються ялинки у вогниках.

Наперед закуповують подарунки, а бізнеси із їхнього пакування роблять річну виручку. Для кого ціни кусючі — купують обгортковий папір, стрічки і загортають коробки власноруч. Складається враження, що вміння загорнути подарунок — це одна з базових навичок американців, без яких вижити у країні неможливо.

Якось на прохання колеги відправляла посилку, і коли п'ять хвилин не могла зібрати і склеїти картонну коробку, яку там продають у розкладеному вигляді, працівники пошти й покупці дивились на мене, як на людину з-за меж цивілізованого світу.

7. Сімейні фотографії з дітьми-котами-собаками.

На Різдво американці полюбляють робити постановочні студійні фотографії із родиною. Часто всі вбрані в однакові светри.

На Різдво американці полюбляють робити постановочні студійні фотографії із родиною. Часто всі вбрані в однакові светри

В кого дітей немає, фотографуються із домашніми улюбленцями, часто теж вбраними у різдвяні светри.

Саме такі фотокартки американці люблять розсилати родичам, друзям і знайомим із побажаннями веселих свят.

8. Олдскульні традиції.

Такі фотопривітання та навіть звичайні паперові вітальні листівки залишаються вкрай популярними серед жителів Сполучених Штатів. Щороку американці купують 6,5 мільярдів листівок загальною вартістю в $7−8 млрд.

Найпопулярніші сезонні листівки — саме різдвяні, їх продають аж на $1,6 млрд. Ця традиція поступово відмирає, проте для мільйонів сімей підписування листівок і розкладання їх по конвертах і досі є невід'ємним символом Різдва.

Також Різдво — гаряча пора для пошти ще й завдяки сезонній купівлі подарунків "під ялинку" в онлайн-магазинах. Такі пакунки доставляє саме пошта, а не кур'єри.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі