Як вижити бізнесу в українських реаліях

Потрібно не вірити в хороше, а бути проінформованим і готовим до будь-чого

Щоб бути попереду конкурентів, кожний бізнес має розуміти макроекономіку. Від курсу гривні, дефіциту бюджету, змін в податках, поведінки Нацбанку та інших регуляторів, залежать настрої населення та інших бізнесів. А настрої визначають їхнє бажання купувати ваші продукти та послуги, а також інвестувати у ваш бізнес. Це, в свою чергу, визначає виклики та можливості для вашого бізнесу. Відповідно, вашу стратегію.

В умовах України, робити макроекономічне планування вкрай складно.

Багато людей і бізнесів розглядають курс гривні, як індикатор макроекономічного стану. З цим є дві проблеми. По-перше, цей індикатор завжди запізнюється. По-друге, це тільки один з багатьох важливих індикаторів. Потрібно дивитись на інші показники, які можуть раніше сповістити, чи насувається криза або зростання і як це вплине на ваш бізнес.

В умовах України, бізнес має прогнозувати декілька сценаріїв – стабільний, оптимістичний та песимістичний

В умовах України, бізнес має прогнозувати декілька сценаріїв. Мінімально стандартний набір – це стабільний, оптимістичний та песимістичний сценарії. І постійно оцінювати ймовірність кожного з них. Мають бути тригери для змін в стратегії бізнесу. Наприклад, якщо резерви НБУ падають більше ніж на 20 % за період часу, менший ніж два місяці, тоді ми прискорюємо імпорт і накопичуємо товари на складах, або... Мають бути розроблені стратегічні кроки, які дозволять використати нові бізнес-можливості при зміні сценарію. Також має бути перелік дій, які впроваджуються за будь-якого сценарію.

Важливо пам'ятати, що будь-яка суттєва зміна в економіці, позитивна чи криза, – це можливість розвити бізнес і випередити конкурентів. А під час змін виграє той, хто краще підготувався та швидше і якісніше реагує. Тому не бійтесь кризи чи зростання, а просто вивчайте макроекономіку і стратегічне бізнес-планування, та впроваджуйте його.

Будь-яка суттєва зміна в економіці, позитивна чи криза, – це можливість розвити бізнес і випередити конкурентів

На сьогодні в Україні є найбільш імовірними два сценарії: стабільний і кризовий. Стабільний сценарій – це продовження повільних структурних реформ та повільне відновлення і зростання економіки. Другий сценарій – це криза. Він може бути викликаний політичними чинниками, провалом роботи з МВФ або іншими міжнародними впливовими донорами, ескалацією на сході, або рядом інших чинників.

Який з цих сценаріїв стане правдою – невідомо. Але потрібно не вірити в хороше, а бути проінформованим і готовим до будь-чого.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Павло Козленко Тренер, бодібілдер
Олександр Сосницький Доброволець, підприємець
Володимир Василенко Правознавець-міжнародник
Всеволод Кевлич Футбольний і тенісний експерт
Марія Моісеєва Медіа-продюсер української служби "Голосу Америки"
Погода