Як втримати покупців
Краще зробити приватизацію швидко за неефективними правилами розпродажу, але з великою конкуренцією
На що потрібно бізнесу звертати увагу в першу чергу? На збільшення кількості потенційних покупців чи на розробку оптимальної цінової політики для тих покупців, що вже є?
Професори Стенфордського та Оксфордського університету Джеремі Булоу та Пол Клемперер показали, що вигідніше продавати товари та послуги через простий аукціон першої чи другої ціни з нульовою початковою ціною та мати на одного потенційного покупця (учасника) більше. Ніж продавати через оптимальний аукціон з оптимальною початковою ціною, але мати на одного потенційного покупця менше.
парламент чи уряд намагаються прийняти найкращий закон і внести всі можливі поправки. Це займає роки. Як з приватизацією. За цей час потенційні покупці ідуть з ринку
По простому - ваш маркетинг та продажі мають максимізовувати кількість потенційних покупців, і менше перейматись правильною ціновою політикою. Головне, щоб ця політика дозволяла цінам підніматись і опускатись в залежності від попиту. Але не обов`язково це робити оптимально. Ці ідеї також важливі і для України в цілому. Чому? Тому, що, наприклад, досить часто парламент чи уряд намагаються прийняти найкращий закон і внести всі можливі поправки. Це займає роки. Як з приватизацією. За цей час потенційні покупці ідуть з ринку. За теорією Булоу та Клемперера, це економічно невигідно. Краще зробити приватизацію швидко за неефективними правилами розпродажу, але з великою конкуренцією, ніж за супер витриманими правилами, але з меншою конкуренцією серед покупців.
До речі, професор Булоу відвідає Київську Школу Економіки цього літа.
Коментарі