Призначення нового керівника Укравтодору - серйозна помилка
Призначення Славоміра Новака, колишнього міністра інфраструктури Польщі, керівником Укравтодору є свідченням нездатності української політики бачити усю картину
Славомір Новак не є фахівцем у сфері транспорту. Не має відповідної освіти і досвіду роботи у цій сфері за винятком посади міністра. Це типовий політик середньої руки, з таким ж невисокими амбіціями.
Свого часу цей чоловік, працюючи в адміністрації польського президента, мріяв про посаду міністра молоді як вершину своєї кар'єри. І лише волею долі та бажанням свого політичного патрона і покровителя Дональда Туска став міністром інфраструктури.
Корумпованість пана Новака дрібна. За українськими масштабами. Але того, що було - любові до розкошів (хоча претензій до пана Новака є трохи більше за занадто дорогий годинник), було достатньо у Польщі для того, щоб отримати проблеми і зіпсувати репутацію.
Тепер же заступництвом того ж таки Дональда Туска пан Новак знайшов хлібну посаду в Україні. В країні, де масштаби корупції значно вищі, ніж у Польщі.
Отже, маємо непрофесіонала і людину, чию репутацію вже не назвеш бездоганною, на посаді, де встояти перед спокусами корупції буде значно важче, ніж у Польщі.
Але ж є ще й інша сторона проблеми. Пан Новак і його політичний патрон Дональд Туск є представниками політичної сили, що в опозиції до діючої в Польщі влади. В опозиції з туманними перспективами отримати політичну перемогу і повернутися до влади. То що ж таке здобуває Україна, окрім ще однієї причини для роздратування чинної польської влади?
Ми влізли у дуже неприємний і невигідний політичний розклад. І нагадаю, що у прикупі лише сумнівні ділові та особисті якості кандидата.
Не представляє жоден з українських політичних кланів, що б'ються за контроль над фінансуванням галузі
Можливо хтось думав, що цінність Новака в тому, що він не представляє жоден з українських політичних кланів, що б'ються за контроль над фінансуванням галузі. Можливо це і так. Поки що. Але як довго це триватиме, і наскільки це переважує усі інші проблемні аспекти цього призначення?
При затвердженні на засіданні Кабміну Новак нескромно підкреслив свою заслугу (нехай і часткову, на його думку) у "цивілізаційному стрибкові Польщі". Не згадав пан Новак лише те, що в плані розвитку інфраструктури цей польський стрибок фінансувався значною мірою Європейським Союзом. І це ще одна помітна розбіжність між Україною та Польщею.