"Ми стоїмо одні. В абсолютно чужій країні. У пустому аеропорту, де, крім нашого літака, немає ніяких. Нам кажуть, що цей аеропорт закриють через півгодини, вимкнуть світло й ми залишимося одні в цій темряві", — киянин Євгеній Крутіус згадує, як після 10-денного відпочинку в Домініканській Республіці три доби не міг повернутися додому.
162 українських туристів близько 20.00 привезли автобусом з курорту в аеропорт. Сказали виходити. Люди відмовлялися, доки не подадуть літак. А працівники аеропорту пояснили, що компанія-авіаперевізник не заплатила за стоянку й пальне. Борг становив $157 тис.
— Ми сидимо. Навкруги топчеться місцеве населення, — стомлено розповідає туристка Юлія Розумей. — Ніч, темно, ми з дітьми та чемоданами. Сказали, що автобус не віддамо — там сплять наші діти. Приїхала поліція, люди в камуфляжах з автоматами. Взяли нас в кільце.
Проблеми в українців почалися ще перед відльотом до Домінікани. На відпочинок до міста Ла Романа мали летіти 29 жовтня чартерним рейсом авіакомпанії "Євролайн". В аеропорту "Бориспіль" з"ясувалося, що на борту немає рятувальних жилетів. Згодом авіакомпанія почала звинувачувати турфірму "Євротур", що вона не заплатила за пальне.
Боїнг-737 вилетів із України лише через два дні. За цей час їжа в літаку прокисла. 14 годин подорожі люди сиділи голодні.
Відпочинок пройшов без проблем — приймаюча сторона виконала всі умови. Труднощі почалися в день відльоту.
Коли стало відомо, що літак стоїть із порожнім баком, люди відмовилися виходити з автобусів в аеропорту. Серед них були матері з маленькими дітьми. До ранку таки переночували в салоні. Потім два дні спали просто неба на бордюрах — майже всі під кінець відпустки залишилися без грошей. Деякі власним коштом полетіли регулярним рейсом через Німеччину. Це коштувало близько $1000.
— Людей довели до відчаю, — каже Євгеній Крутіус. — Ніхто не знав, чи поїдемо ми взагалі з цієї країни. Телефонували послу, консулу. Вони казали, що справа вирішується.
— Телефонували по всьому світу, слали смс, — розповідає туристка Тетяна Галушина. — Але втрачали віру. Там ми не почувалися українцями. Кричали всім, щоб не розбігалися, бо маємо бути разом. Але всі кудись розходилися. У 30–40 людей були гроші. Вони поїхали.
У неділю туристам повідомили про виліт. Але вже в літаку пілот сказав, що пального не вистачить навіть на переліт через океан. Почали збирати $10 тис. на пальне. Додому українці прилетіли у вівторок.
— До суду подадуть ті, хто від початку не полетів із Борисполя. І ті, хто поїхав окремо, — знизує плечима туристка Любов Молоткіна. — Я не буду. Надто виснажена.
У турфірмі "Євротур" у всьому звинувачують авіакомпанію.
— Ми відповідаємо за все до і після аеропорту, — каже менеджер "Євротуру" Валерій. — Питання щодо перельоту слід поставити представникам компанії "Євролайн". Ми можемо показати документи, де сказано, що ми найняли цю авіакомпанію для виконання чартерного рейсу на Домінікани. Заплатили за пальне. Інша справа — куди вони поділи ці гроші.
"ГПУ" зателефонувала до авіакомпанії "Євролайн". Але там на дзвінки не відповідають.
Коментарі