четвер, 04 лютого 2010 17:45

Вчені знайшли ген ожиріння в 16-й хромосомі

Група науковців з Університету Лозанни і Університетського госпіталю кантону Во виявила генетичний зв"язок між ожирінням і аномалією 16-ої хромосоми, повідомила в четвер швейцарська "Наша газета".

Наукова команда, зацікавилася аномалією, яка "стирає" три десятки генів, що містяться в 16-й хромосомі. Спочатку їй приписували вину за порушення в розумовому розвитку або симптоми аутизму.

Однак у ході подальших обстежень пацієнтів, які володіли такою аномалією і зазнавали труднощі в процесі навчання, з"ясувалося, що всі вони страждали також сильним ступенем ожиріння.

Генетики вивчили ДНК 16 тис. звичайних людей із середньостатистичної вибірки. В результаті був зроблений висновок, що власники мутованої 16-ої хромосоми на 5000% більше схильні до ризику сильної форми ожиріння.

Причиною розвитку цієї поширеної хвороби можуть бути різноманітні фактори: як вроджені, так і пов"язані з навколишнім середовищем і способом життя.

Тип ожиріння, відкритий вченими з Швейцарії, може бути розцінений як рідкісний моногенний синдром, що зачіпає одну людину з тисячі, відзначає видання.

Інтерфакс-Україна