Корейські математики запропонували алгоритм, який у теорії дозволяє позбутись заторів.
Згідно з найпростішими моделями руху потоку машин, існує три основних режими такого руху. Перший - вільний, при якому машини рухаються з максимальною швидкістю. Другий - щільний, коли машини змушені рухатися з однією (можливо, невеликою) швидкістю. Третій режим, при якому середня швидкість падає майже до нуля, - затор. Рівність нулю середньої швидкості в останньому випадку означає, що машина може поперемінно то рухатись, то стояти.
Перехід між режимами за відсутності будь-яких додаткових умов на рух автопотоку є об'єктом пильного вивчення математиків. Зокрема, на даний момент відомо, що ці переходи описуються вкрай складно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерти назвали міста з найбільшими заторами
У рамках нової роботи було запропоновано додати в модель руху так звану локальну взаємодію - автомобіль "повідомляє" про швидкість і напрям свого руху оточуючим його машинам. За словами вчених, це припущення недалеке від істини - автомобілісти фактично повідомляють деякі деталі свого руху сусідам за допомогою стоп-сигналів і поворотників.
Алгоритм, запропонований математиками, вкрай простий. Машини, які в'їжджають у пробку, повинні залишати між собою і наступним автомобілем багато місця, а які виїжджають - менше (для цього ж і потрібно знати про рух інших машин). Як показує моделювання, подібний підхід дозволяє "розсмоктувати" затори.
Коментарі