четвер, 28 травня 2009 17:19

Чорну дірку застукали під час "обіду"

Астрономам вдалося "побачити" околиці надмасивної чорної дірки в центрі галактики 1H0707-495 в період інтенсивного поглинання діркою матерії.

Стаття дослідників з"явилася в журналі Nature, а її короткий зміст приводить портал Space.com. Спектральний аналіз випромінювання дозволив встановити, що в центрі даної галактики присутня велика кількість заліза.

Відкриття було зроблене за допомогою орбітальної рентгенівської обсерваторії XMM-Newton Європейського космічного агентства. Рентгенівське випромінювання випускає матерія, яка перед тим, як бути поглиненою діркою, розгониться до близькосвітлових швидкостей.

Використовуючи зібрані дані, учені змогли визначити, що маса дірки лежить в межах від 3 до 5 мільйонів сонячних. При цьому, за словами вчених, швидкість поглинання матерії майже досягає граничного теоретичного значення, яке складає трохи більше двох земних мас на годину.

Зовсім недавно у дрібних родичів надмасивних чорних дірок - чорних дірок зоряної маси ученим вдалося виявити природний механізм регуляції швидкості росту. З"ясувалося, що зайву "їжу" від чорної дірки постійно відносять джети (струмені газу) і зоряний вітер.

За матеріалом Лента.Ру