вівторок, 13 лютого 2007 16:58

Отця Степана звинувачують у привласненні грошей, зібраних для Майдану

Автор: фото: Наталя ЛАЗУКА
  Іван Хрущ (ліворуч) і церковний староста Степан Кобзар біля церкви в селі Колодне Збаразького району Тернопільщини
Іван Хрущ (ліворуч) і церковний староста Степан Кобзар біля церкви в селі Колодне Збаразького району Тернопільщини

У грудні 2005 року громада Михайлівської церкви в селі Колодне Збаразького району Тернопільської області обрала комісію, яка мала перевірити на що витратили парафіяльні гроші. За попередній рік селяни зібрали на ремонт храму та підтримку помаранчевої революції понад 30 тис. грн.

— Тільки-но почали ревізію, як із церкви пропав хрест, шапка святого отця та ложка для причащання, — каже колишній член ревізійної комісії жителька Колодного Надія Хрущ, 49 років. — Коли зійшов сніг, хреста знайшли на дорозі. Так нас хтось хтів залякати.

Із колишнім головою ревізійної комісії 53-річною Ларисою Дмитроца ми зустрілися в хаті родини Хрущів. Господиня Надія та її 40-річний чоловік Іван колись були активістами громади Михайлівської церкви. Тепер — критикують її 33-річного настоятеля Степана Легу з Української православної церкви Київського патріархату.

Отець Лега живе в Тернополі й щонеділі долає на власній машині 35 км до Колодного, щоб відправити службу Божу. У селі його знають уже 12 років. Більшість добре відгукуються про настоятеля.

Кілька років тому церковна громада з кожного сільського двору зібрала по 150 грн на ремонт храму, якому виповнилося 100 років. Вийшло понад 23 тис. грн. Ще 5 тис. грн пожертвував прокурор із Києва, який сам походить із Колодного. Члени ревізійної комісії встановили, що отець Степан Лега за матеріали й роботу заплатив будівельникам 22,5 тис. грн.

— Ще на помаранчеву революцію люди зібрали 1750 гривень, — додає Іван Хрущ. — Попросили отця передати гроші в Тернопіль до штабу Ющенка. Він віддав лише п"ятсот. А де решта — невідомо. Ані квитанції, ані розписки, ані людей, які б підтвердили. А сам уже четверту машину поміняв.

— Коли накопали недостачу більше п"яти тисяч, отець із касиром почали приходити до мене додому, — каже Лариса Дмитроца. — 27 грудня принесли 3 тисячі 145 гривень, за чотири дні ще тисячу. Усього знесли 4 тисячі 840 гривень. Лега каже: "Дівчата, щоб були у всьому лади, скажете в церкві, все нормально. І я вас везу в ресторан". Як же я можу всю парафію обдурити? Потім касир мені приніс тисячу лічно. Я відчиталася, і тоді ми спиталися, де гроші за Майдан. Отець Степан сказав, що квитанцію загубив.

Скажете, все нормально. І я вас везу в ресторан

— Він приїздив і просив, щоб ми то всьо покрили —  і файний ресторан, і коньячок буде, — додає Надія Хрущ. — А я кажу — ні. В мене є діти, і я гріх на себе брати не хочу.

Іван Хрущ поскаржився на отця Степана єпископу Тернопольско-Бучацької єпархії Роману Сливці. Лист підписали 120 селян.

Із Тернополя до Колодного 8 червня приїхала єпархіальна комісія. Облікові зошити ревізори забрали і поїхали, обіцяючи у всьому розібратися. Відтоді троє членів церковної комісії не ходять до Михайлівської церкви. На службу їздять до Збаража або йдуть до іншого храму в Колодному, що належить до Московського патріархату.

— Благочинний і владика просили Легу помиритися, — плаче Надія Хрущ. — Він цього року на Водохреща навіть не зайшов до нас з кропилом. Пройшов біля вікна з дячихою, і засміялися обоє. Жаль мені великий. Я двадцять років проспівала в церковному хорі, а до мене не прийшли колядувати й кропити!

Кореспондент "ГПУ" зустрівся зі Степаном Легою одразу після недільної служби в Михайлівській церкві. Отець обурився, що газета цікавиться церковними справами. За кілька хвилин погодився на розмову.

— Ця квитанція пропала, її нема, — каже він про зібрані селянами гроші для Майдану. — А Хрущі заявляють, що гроші я склав собі на машину. Гадаю, пан Іван каже так через свої амбіції, це його особиста думка.

— Просто син Івана Хруща теж священик. Він служить у Передмірці Лановецького району, — вигукують прихожани, які стали на захист панотця. — А Іван хоче, щоб син був у своєму селі, тому таке колотить.

— За чиї гроші той Іван воює? — зауважує 50-річна старша сестра в церкві Ганна Качечка. — Люди по три тисячі дають і мовчать, а Іван рубля не дав. Я колись попросила дати на праздник десять гривень, так його жінка вилаялася на мене. Потім по селі говорила, що це я кричала.

Прихожани кажуть, що Степан Лега зробив пристойний ремонт у церкві.

— Ми священика поважаємо і ніде не відпустимо, — говорить "ГПУ" 50-річна прихожанка Оксана. — А Хрущі збирали підписи й обманювали людей. Казали, щоб підписалися, що здавали гроші на ремонт. Вони на вулиці ні з ким не розмовляють. Отак роками і живемо.

— Це людина від Бога, — каже вчитель історії християнської етики Іванна Пахлан, 36 років. — Отець Степан проводить чудові лекції у школі, духовно підтримує всіх. А вони вже більше півроку не ходять до церкви й тільки паплюжать нас.

Селяни хитають головами й розходяться після служби. Степан Лега пропонує підвезти до автобусної зупинки на вишневих "жигулях" дев"ятої моделі.

— Якщо хочете мати чисте сумління, не пишіть бруду, — каже Лега й прощається. — Слава Ісусу Христу.

Зараз ви читаєте новину «Отця Степана звинувачують у привласненні грошей, зібраних для Майдану». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути