Ексклюзиви
понеділок, 30 січня 2006 18:29

Київська галерея продавала підробки

  Невідома, яку власник галереї ”Фортуна” видавав за художницю Ольгу Акасі. Ліворуч — підробка картини ”Інфанта”
Невідома, яку власник галереї ”Фортуна” видавав за художницю Ольгу Акасі. Ліворуч — підробка картини ”Інфанта”

Минулого літа галерея "Фортуна", що на Андріївському узвозі в Києві, зазнала нападу. Якось до зали, де виставлялася чергова експозиція, зайшла відвідувачка. Вона швидко пройшлася приміщенням, поглядом вишукуючи щось на стінах, аж раптом застигла, витягла з сумочки ніж для паперу й накинулася з ним на картини.

Усе сталося в одну мить, ніхто від здивування не встиг її зупинити. Два пошматовані жіночі портрети в стилі італійського Відродження — "Інфанта" та "Елеонора" — й досі лежать у галерейній підсобці як речові докази. Виявилося, що "хуліганка" — художниця Ольга Акасі, 36 років, а порізані роботи — підробки її творів. Одну з таких галерист Руслан Фартушний. 34 роки, уже встиг продати за $4 тис. До того ж покупцеві сказав, що її намалювала саме Акасі.

Підробку купив відомий японський колекціонер. У Києві він планує незабаром розпочинати ресторанний бізнес, і тому попросив не називати його імені. Вперше відвідавши українську столицю 2003 року, японець вподобав у галереї "Фортуна" кілька картин Ольги Акасі. Японцеві імпонувала її техніка. Ольга користується прийомами майстрів Відродження, зокрема "сфумато": плавні переходи між тонами, наповненість зображення світлом, повітрям. Це досягається, якщо накласти багато шарів фарби — попередній має просохнути, тому на одну картину може піти до півроку.

Витягла з сумочки ніж для паперу й накинулася з ним на картини

Того ж дня японець, сідаючи на літак до батьківщини, дав завдання своєму представникові в Україні: придбати всі картини Акасі, що він їх бачив у галереї.

Згодом колекціонерові закортіло познайомитися з самою мисткинею. Він попросив свого представника влаштувати йому зустріч у Києві. Руслан Фартушний, який продав тоді картини, відповів, що художниця зараз за кордоном. Однак японець наполіг, мовляв, у такому разі він не купуватиме інших її творів. Галерист урешті-врешт призначив день, коли у "Фортуні" мала з"явитись художниця.

Японець повівся дивно. Подарував срібний браслет миловидній білявці, яку йому представили як Ольгу Акасі, однак жодної роботи не придбав. Може, саме тоді й зрозумів, що його ошукують.

Аферу розкрили випадково. Приятель Ольги Акасі, який також знайомий із представником японця, якось привітав її з появою потужного мецената. Виявилося, Ольга ні сном ні духом не відала про далекосхідного колекціонера. Так само як і про виставку своїх робіт у "Фортуні".

Подалися до Фартушного. В його галереї побачили неймовірне. На стіні висіла картина "Інфанта", яка з 2002 року знаходиться у Санкт-Петербурзі. Звісно, це була підробка. Поруч висіла ще одна. До того ж оригінал другої продав той самий Фартушний. Ольга не довго думаючи дала волю емоціям.

Галерист уже встиг продати "Даму в блакитному" за $4 тисячі

— Ці фальшивки були для Ольги Акасі образливі не тільки фінансово. Вони підірвали репутацію митця, що ніколи не робить авторських повторів власних робіт, — пояснює агент мисткині Артур Грель, 31 рік. — Не кажу вже про якість підробок...

Руслан Фартушний пояснив "ГПУ":

— Мені ці роботи без підписів принесла людина, яка придбала їх на вулиці за свої гроші. Нині він, дізнавшись про цей неприємний інцидент у галереї, вимагає, щоб я відшкодував йому вартість картин — по три тисячі доларів кожна. А хіба я винен?

Фартушний охоче надав контакти цієї людини. Георгій Давиденко, 47 років, здавалося, вже був готовий до розмови:

— Я взагалі не колекціонер, і живопис не є моїм бізнесом. Чим я займаюся? Та вожу овочі на продаж з Іспанії. Ми з дружиною гуляли Андріївським узвозом, їй сподобалися ці дві картини, "Інфанта" й "Елеонора", ну, я й купив. Є підпис чи нема, було байдуже. Та повисіли вони у нас недовго, бо мені, чесно кажучи, не подобалися. То й відніс їх у галерею.

— Як це ви так легковажно вчинили — купили картини за такі великі гроші, щоб потім від них позбутися? — поцікавилась я.

— А для мене це не такі вже й великі гроші, до того ж для мене нормально часто міняти оздоблення квартири. Ніщо не є вічним, он я навіть з тією дружиною вже розлучився...

Галерея "Фортуна" існує вже 15 років. Руслан Фартушний — один з перших бізнесменів від мистецтва в Києві: взявся до цієї справи, коли йому набридло займатися п"ятиборством. Художником був його батько, який і звів дерев"яний будиночок за номером 19 на Андріївському узвозі. Тепер тут галерея "Фортуна". На питання, як міг поважний галерист продавати підробки, знаючи про це, Руслан відповів "ГПУ", що йому це було цікаво з точки зору комерції. Наголошує, що непідписане не є копією.

— Ольга сама копіює техніку старих майстрів! — по-філософськи зауважив Фартушний. — Художник має пишатися тим, що його копіюють, як Айвазовського.

Чим я займаюся? Та вожу овочі на продаж з Іспанії

Ольга аж ніяк не поділяє цієї думки:

— Я, коли побачила недоладні фальшивки своїх, написаних власною душею, робіт, відчула тільки біль і обурення. Художник має пишатися, коли до нього приходить учень і питає дозволу скопіювати його роботу, аби вивчити манеру майстра. А не коли на зустріч із закордонним колекціонером приводять якусь дівчину і видають її за Ольгу Акасі, попередньо продавши підробку за чотири тисячі доларів. На щастя, з тих картин, які він вивіз із Києва в 2003 році, тільки одна — "Дама в блакитному" — була фальшива. Я бачила її, перебуваючи в гостях у японця: коли все з"ясувалося, він запросив мене до своєї країни.

Ольга Акасі збирається порушувати судову справу, проте не квапиться і шукає компетентного адвоката. Сподівається, що японець теж подасть позов.

— Знаєте, навіть добре, що ми не подали до суду похапцем, — зауважує Артур Грель. — Адже розкрилися ще кілька фактів шахрайства в галереї "Фортуна", пов"язаних уже з іншими художниками. Як не дико це чути, але найстаріша галерея Андріївського узвозу виглядає таким собі концерном з виробництва підробок!

На це Фартушний говорить, що скандал влаштували просто, щоб зробити Акасі більш популярною.

Зараз ви читаєте новину «Київська галерея продавала підробки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

8

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути