"Машинами заїжджають прямо на дитячі майданчики, — обурюється полтавка Валентина Мороз, 51 рік. У дворі на розі вул. Калініна і Грушевського в Полтаві вона гуляє з онуком. — Деякі люди позагороджували свої двори, а водії їдуть через клумби. Під вікнами будинків миють машини".
По всьому двору між гойдалками видно глибокі сліди від коліс. Бордюри поламані. Так навколо більшості багатоповерхівок Полтави.
— У нас усе щодня заставлено машинами. Вихлопи, бензин, дихати нічим. Жінка з нашого двору просила не ставити під її вікнами, то їй пригрозили — як не закриє рота, поб"ють скло, — скаржиться пенсіонерка з першого під"їзду на вул. Калініна, 6. Боїться називати своє ім"я. — Три роки тому сусід здавав машиною назад і не побачив мене. Тепер маю чотири переломи хребців. Сподівалася на його порядність, та допомоги не дочекалася.
На клумбі перед будинком на вул. Грушевського, 5 стоять "газель" і легковик. Поряд грається 2-річна Настя. За нею наглядає матір Інна Кулик, 32 роки.
— Особливо багато машин уночі. Проблема, що гаражів нема і стоянок мало, — нарікає Інна. — Мій чоловік Олександр щодня відвозить автомобіль на стоянку до Кагамлика. Це в іншій частині міста, ближче не знайшли. Незручно в дворі лишати, бо тут діти гуляють такі, як наша донька. Та і крадіїв боїмося.
Інна каже, де паркуватися знайшли не одразу.
— Стоянки переповнені, задорогі й незручно розташовані. За місяць платимо до 180 гривень у залежності від місця, — веде далі жінка. — Треба, щоб наша влада зробила багатоярусний паркінг, як у Європі робиться.
Місця на деяких автомайданчиках чекають півроку.
— Поставити машину — проблема, — пояснює директор автостоянок "Лотос" і "Радуга" на вул. Фрунзе в Полтаві Руслан Радьковський, 30 років. — Тепер стоянки тільки закриваються, нових ніхто не ставить. Із 1 січня одну закрили на старому Подільському ринку, іншу — в районі Алмазного заводу. Видно, комусь площі потрібні.
На стоянці Радьковського 110 місць для авто. Усі зайняті. Абонемент на місяць коштує 150 грн для легковиків, 180 грн — для бусів. 70% клієнтів — постійні.
— Новачків записуємо в чергу. Окремо тримаємо для гостей, яким треба поставити машину на кілька днів. Раніше відсотків 20 людей узимку йшли в гаражі чи в інші теплі приміщення. Тепер вони бояться втратити місце.
На автомобілістів скаржаться комунальники.
— До контейнерів зі сміттям не можемо під"їхати, бо вони заставлені автомобілями. Найчастіше у "спальних" мікрорайонах Алмазний і Левада, — говорить начальник комунального автотранспортного підприємства N1628 Михайло Наришкін, 54 роки.
Торік дозволи на будівництво автостоянок у Полтаві одержали десять підприємств. Цього та наступного року мають збудувати 12 стоянок. Із них шість — на кілька поверхів.
— Ми подали два ескізи стоянки з технічним обслуговуванням на вулиці Бідного, 5. У першому — п"ять ярусів, а в другому — сім, — каже президент корпорації "Полтавабудінвест" Ігор Михайлюк. — Будівництво плануємо розпочати в другому півріччі. Але все залежатиме від інвесторів. Гроші вкладатимуть майбутні власники паркувальних місць.
Коментарі