Ексклюзиви
Пʼятниця, 03 жовтня 2008 07:12

Як підготувати машину до зими

Торговий агент 25-річний Микола Сибірний із Полтави три роки їздить авто "Деу Сенс". Торік восени вночі він повертався із селища Диканька до Полтави. Машина постійно буксувала на слизькій дорозі.

— Це було в листопаді. Тоді вдень саме дощ пішов, а вночі вдарило до трьох градусів морозу, — згадує Сибірний. — Я ще не встиг "перевзути" свою машину в зимові шини. То довелося до тієї Полтави близько двох годин добиратися, а так долітав за 20 хвилин.

Перед зимою радять міняти літні шини на зимові.

— Зимові шини м"якші, у них крупніший малюнок протектора. Так машина менше скользить по льоду та й із місця легше рушає, — пояснює інженер з якості товариства  "Полтаваавто" Анатолій Костенко, 45 років. — Змінити їх краще восени, бо тільки випаде перший сніг, у нас величезні черги, можна не втовпитися.

Зимових шин вистачає на два сезони — вони розраховані на 60–70 тис. км пробігу. Шини іноземних марок "Мішлен", "Нокіан", "Фулда" коштують до 600 грн. Білоцерківські та дніпропетровські — на 200 грн дешевші.

Під час холодів рекомендують замінити охолоджувальну рідину двигуна.

— Треба залити рідину з більшою щільністю, стійкішу до низьких температур. Якщо вона замерзне, то й двигун доведеться міняти — замерзаючи і розширюючись, блок циліндрів може розірватися, — каже Костенко. — Обов"язково треба перевірити акумуляторну батарею. Взимку її електроліти потребують більшої щільності. У морози хімічна реакція всередині батареї сповільнюється, і вона може перестати заряджати. Батарею, якій уже понад три роки, краще поміняти. Кузов слід обробити антикорозійними матеріалами. Взимку дороги, крім піску, посипають сіллю та різними хімікатами, які роз"їдають кузов машини.

Масла в двигуні краще поміняти на менш в"язкі. Так рухомим деталям у двигуні легше обертатися, тому машина краще заводиться.

Рекомендують вмикати кондиціонер, щоб не застоювався

— Я минулої зими вранці зібрався на роботу. Та не зміг завести машину, бо акумулятор був повністю розряджений. Я ввечері забув вимкнути світло у салоні, було мало енергії для запуску двигуна, — розповідає Сибірний. — Подзвонив другові, той на станції техобслуговування швиденько купив проводи, під"їхав і "підкурив" мій акумулятор від свого. Треба, щоб такі засоби завжди були в машині.

Для підігрівання двигуна в машині радять ставити опалювальну систему "Вебасто". Разом з установкою вона коштуватиме приблизно 9 тис. грн у залежності від марки авто.

— Вона має таймер — її можна ввімкнути на потрібний час, сидячи вдома. Крім двигуна, вона обігріває і салон. Тоді сідаєш у прогріту машину із двигуном у повній готовності, — продовжує Костенко. — Зручно взимку користуватися сигналізацією з дистанційним управлінням. Така має і функції відкривання центрального замка машини. Бо, буває, хочеш зранку відкрити замок, а він замерз. Доводиться і зажигалками, і свічками відігрівати, щоб повернути ключ. А так на брелку — пульт, натиснув кнопку і двері відкрилися.

Раз на місяць узимку рекомендують відкривати пічку в машині та вмикати кондиціонер, щоб не застоювався.

Зараз ви читаєте новину «Як підготувати машину до зими». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода