Нардепу від "Батьківщини" 55-річному Анатолієві Гриценку зателефонували й запросили взяти участь у програмі "Лояльність Партії регіонів".
— Обіцяють організовувати екскурсії, походи в театри й музеї, на концерти і спортивні матчі, а крім того — надавати юридичну допомогу. На запитання щодо коштів, мене одразу ж запевнили — безоплатно.
Телефонуємо за номером, наданим Гриценком. Потрапляємо на "відкриту лінію Партії регіонів у Сумах". Коли на протилежному кінці чують про журналістів, кидають слухавку. Далі ми не представляємося.
— Програма, которая сейчас существует, действует пока только в Сумах, — розповідає жінка на тому боці дроту. — Для жителей этой области и сторонников Партии регионов. Сейчас экскурсии не проводим. Если будут — сообщим. Разрабатываем план работы.
Цікавиться, чи живу в Сумах і чи прихильниця Партії регіонів. Кажу, що ні.
— Я не дам больше информации, потому что вы не подходите под наши критерии, — кладе слухавку.
Нардепи-"регіонали" не чули про таку програму. Заступник голови фракції Партії регіонів 59-річний Михайло Чечетов спочатку каже, що не знає про це, а потім додає:
— Конечно же, такая програма у нас есть. Больше меценатов, чем в Партии регионов, нет нигде. У нас каждый депутат — меценат.
Подібні програми лояльності робили мажоритарники під час виборчої кампанії, — говорить політтехнолог 37-річний Тарас Березовець.
— Вони випускали так звані соціальні картки. За ними кандидат надавав певні матеріальні послуги: можна підстригтися, сходити в кіно чи зробити покупки зі знижкою в певних магазинах. Прикладом може стати голова партії "Союз" Лев Миримський, який в 1990-х у Сімферополі підготував собі в такий спосіб близько 10 тисяч виборців. Для мажоритарника програма може обійтися в суму до мільйона доларів на рік. Якщо така програма буде розвиватися для партії навіть не у всіх округах, а хоча б у 50, то вийде дуже дорого — 50 мільйонів щорічно.
Коментарі
6