пʼятниця, 25 травня 2012 00:45

Вихованців дитячого будинку загнали на пожежну драбину

Автор: фото: Ігор Гайдай
  100 вихованців та працівників дитячого будинку сімейного типу у селі Петрівське під Києвом зібралися на своєму подвір’ї. Київський фотограф Ігор Гайдай знімає їх для всесвітнього проекту ”Затримай мить для завтрашнього дня!”. Кілька сімей виховують сиріт та тих, хто залишився без батьківського піклування. У родинах мають до десяти дітей
100 вихованців та працівників дитячого будинку сімейного типу у селі Петрівське під Києвом зібралися на своєму подвір’ї. Київський фотограф Ігор Гайдай знімає їх для всесвітнього проекту ”Затримай мить для завтрашнього дня!”. Кілька сімей виховують сиріт та тих, хто залишився без батьківського піклування. У родинах мають до десяти дітей

— А я взяв штатив? Забув, — схоплюється 51-річний київський фотохудожник Ігор Гайдай і вискакує із сірого автомобіля. За кермом сидить його дружина Ніна. Щойно від'їхали від майстерні у центрі столиці.

Художник збирається фотографувати дітей, які живуть при дитбудинку фундації "Отчий дім" у селі Петрівське під Києвом. Знімки віддасть у проект "Затримай мить для завтрашнього дня!". Тільки одну добу, 15 травня, професійні фотографи та аматори зі всього світу знімали життя своєї країни. Роботи виклали на сторінці ru.aday.org.

— Це шанс представити свою країну цілій планеті, — Гайдай кладе на задньому сидінні штатив. — І зберегти один день з життя планети у фотографіях. Найкращі роботи видадуть альбомом у листопаді. Підозрюю, що серед фотографій звичайних людей буде багато зображень їхніх друзів на вечірці або дітей під час прогулянки. Батьки завжди вважають, що їхня дитина найкраща і її мусять усі побачити. Я покажу дітей, які живуть з чужими батьками у будинку сімейного типу. Це теж правда про нашу країну.

Ігор Гайдай вісім років робить колективні фото українців для проекту "Разом.UA".

— Фотографи, щоб розказати про свою країну, грішать архітектурними пам'ятками — кругом Софія Київська, пам'ятник Богдану Хмельницькому. У будь-якій європейській країні таких пам'яток архітектури значно більше, ніж у нас, і вони у кращому стані. Тому немає чим хвалитися. Для мене Україна — це люди.

На подвір'ї "Отчого дому" репетують діти. Ганяються одне за одним. Кілька вихователів стоять на дерев'яному місточку. Родини з усиновленою малечею живуть у багатоповерхівці. Поруч стоїть адміністративний будинок. Він яскраво розмальований героями американських мультфільмів.

— Ніна, розстав дітей на пожежній драбині, поки я підготуюся, — каже дружині фотограф.

— Дітей?! Я стільки мотузок не маю їх поприв'язувати, — Ніна Гайдай вішає собі на шию камеру.

Діти з гамором піднімаються по металевій драбині.

— Оксано Володимирівно! Шо робить? Я пригаю! — кричить з висоти третього поверху дівчинка.

— Ох, діти! Тільки один став, інший пішов, — Гайдай нахилився до вічка фотокамери на штативі. — Не поправляємо зачіски. Немає часу — дощ починається. Веселіше.

— Усі дивимося на дядю, — кричить вихователька, доки фотограф натискає кілька разів на кнопку.

Зібралися 100 осіб. Половина дорослих — вихователі й офісні працівники організації. Справжні батьки більшості малечі позбавлені батьківського права. 14-річна Лілія Голінська живе у Петрівському шість років. Її взяла родина, яка має ще сім дітей. Народилася на столичній Троєщині. Стоїть серед вихователів. Вона вища за них зростом.

— До сьогоднішніх зйомок готувалася з учора. Вимила волосся, перебрала весь одяг, — Лілія у джинсах, синіх кедах і чорно-білій смугастій кофті. Розпустила довге світле волосся. — Мені пропонували стати моделлю. Але хочу бути перекладачем. Знаю чеську та англійську.

Ігор Гайдай окремо фотографує малечу. Дорослі готують мангал для барбекю, приносять вугілля у паперових пакетах. Збираються йти на пікнік у сусідній яр.

— Дітей складніше, ніж дорослих, фотографувати. Вони не можуть довго тримати увагу. Разом — несинхронізовані. Але у знімку досконалість може позбавити настрою. Коли хтось у носі колупається або дивиться вбік, це робить фото живим. Потім йому довіряють.

"Не уявляю, як можна спокуситися моделлю"

Ігор Гайдай народився 1961-го у Харкові, фотографією захопився у четвертому класі. Першу світлину продав на початку 1990-х у Німеччині за 100 марок.

— Тоді я зрозумів: якщо фотографії готові купувати, отже, можна прожити, займаючись творчістю.

За професією — кінооператор. Під час навчання у Київському інституті імені Карпенка-Карого познайомився зі своєю майбутньою дружиною Ніною. Вони разом майже 30 років. Виховали сина, мають онуку.

— У мене є Ніна, а у неї — я. Не уявляю, як можна спокуситися красивою дівчинкою — моделлю з ідеальними формами, але без одухотвореності на обличчі, — каже фотограф.

Працює в чорно-білій гамі або в сепії. Найвідоміші його проекти: "Саман" і "Українці. Початок третього тисячоліття". Для першого фотографував оголених жінок на мітлах. Другий — це 128 портретів українців, які зробив упродовж семи років мандрівок країною.

— Це спроба змалювати портрет нації в сучасному стані, — зазначає Ігор Гайдай. Має галерею в центрі Києва.

 

Зараз ви читаєте новину «Вихованців дитячого будинку загнали на пожежну драбину». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути