Микола Гонта планує відкрити ювелірний магазин у кожному райцентрі
— 1995-го я відкрив перший ювелірний магазин у місті Ладижин Вінницької області. Через чотири роки — невелику ювелірну майстерню в обласному центрі, — розповідає бізнесмен 52-річний Микола Гонта, ювелір із 20-річним стажем, "Людина року 2019", нагороджений пам'ятною статуеткою Nika в номінації "За соціальну справедливість". — Я підібрав команду майбутніх майстрів і оплатив їм навчання. За три роки майстерня виросла до ювелірного заводу "Шарм". 2003-го штат фірми налічував близько 150 осіб, а гуртовим продажем ювелірних виробів займалися близько двох тисяч людей. Продукція фабрики була представлена на виставках у Києві, Мадриді, Барселоні, Бангкоку й Гонконгу.
Криза 2008 року позначилася на багатьох компаніях. Мережа ювелірних салонів не стала винятком. Але це мотивувало шукати нові шляхи розвитку. Багато хто пішов у банк по кредити, щоб утриматися на плаву. Але ми в "Шармі" вибрали стратегію на збільшення і примноження клієнтської мережі. Застосували передовий маркетинг, розширення мережі ювелірних магазинів і залучення покупців. Стратегія виявилася вдалою. Вона дозволила розширити виробництво і, як наслідок, збільшити і кількість магазинів, і клієнтів і, звісно ж, покупців. Це стало можливістю для багатьох ювелірних виробників заробляти гідно.
Розкажіть про проект B2B Jewelry.
— Ми перевернули свою свідомість і приняли позицію, що клієнта — споживача, покупця — потрібно поважати й заохочувати. Розробили план підтримки. Абревіатура В2В — це "бізнес для бізнесу".
Ювелірна продукція, будемо відверті, не є продуктом життєвої необхідності й відповідно має невисокий рівень попиту. Цей фактор впливає на ціноутворення ювелірних виробів.
Таку модель, як у нас, могла використовувати будь-яка інша ювелірна компанія. Це реальний механізм без збитків для бізнесу. Пощастило, що нам це вдалося зробити першими.
Як працює така система заохочень? Багато хто вважає, що 104 відсотки бонуса — це абсурд.
— Так, ми справді повертаємо такий відсоток своєму покупцеві. І 104 відсотки — це не межа. У B2B Jewelry розроблена система нарахувань і виплат, усе залежить від придбаного виробу або подарункового сертифіката на купівлю ювелірних виробів.
Як це працює? Наприклад, ви купуєте перстень із золота 585-ї проби або срібний браслет 925-ї проби. А протягом року отримуєте повернення витрачених коштів, та ще й з плюсом. Чим більша сума покупки, тим вищий цей плюс. Щотижнева прибутковість — від 2 до 3,5 відсотків. На бирці наших ювелірних виробів — дві суми. Перша — це ціна, а друга — сума бонусів, які протягом року буде нараховано на банківську карту.
Якщо купуєте сертифікат, то протягом року, отримуєте бонуси на банківську картку — 52 платежі. А через рік отоварюєте сертифікат у мережі наших ювелірних магазинів. Загалом, це можна зробити в будь-який момент, але після цього бонуси перестають накопичуватися. Це не акції і не облігації. Подарунковий сертифікат ви можете обміняти на вподобаний виріб.
Ми не порушуємо закону. Просто відійшли від класичної моделі ювелірного ринку — ціноутворення і взаємодії з покупцями. А все нове, як ви знаєте, часто викликає спротив або недовіру. Але ми нікого не примушуємо і не втягуємо, немає жодної пропаганди чи обману. Це вибір покупця — просто придбати прикрасу й піти. Або долучитися до бонусної системи.
Хтось надає до 80 відсотків знижки на свої вироби, хтось пропонує купити два вироби за ціною одного, а компанія B2B Jewelry дає бонуси.
Це маркетингові інструменти, які допомагають заробити й іншим людям. Наша ідея виявилася такою плідною, що сьогодні компанія відкриває понад 40 магазинів щомісяця. На фабриці працюють ювеліри-професіонали. І частина цієї команди разом з нами вже майже 20 років.
2019-го ми відкрилися в кожному обласному центрі України, а 2020-го плануємо магазини і в кожному райцентрі.
Зараз наша країна переживає непрості часи. Гривня нестабільна, прогнози економістів невтішні. Раз у раз чути про тиск силовиків на бізнес, про нечесну конкуренцію. Як справляєтеся з цим?
— Я в ювелірному бізнесі 20 років. Вважаю, що конкурент — неправильне слово. У нашому проєкті немає конкурентів, тільки партнери. Всіх закликаємо до співпраці. Упевнений, що всі можемо отримати величезну користь один для одного. Уже зараз співпрацюємо з багатьма вітчизняними виробниками ювелірних виробів, допомагаємо їм реалізувати продукцію в наших магазинах. А зміцнившись на міжнародному ринку, вважаю, що українські виробники разом із нами стануть ще успішніші.
Наша компанія ніколи не виходить за рамки правового поля, тож жодних проблем від влади або тиску силовиків не відчуваємо.
Моє внутрішнє світобачення не дає можливості підвести партнерів. Відчуваю особисту відповідальність перед кожним із наших клієнтів. Тим більше у нас зараз ще одна амбітна мета — відкрити магазини B2B Jewelry в 30 країнах.
Аналогів проекту B2B Jewelry в Україні немає. Це і є ключ до успіху?
— Спочатку ми хотіли вивести бізнес на новий рівень. Але із запуском проєкту почали відбуватися якісь чудеса. Його учасники стали отримувати фінансову незалежність, економічну свободу й відчувати від цього ейфорію.
Ключ до успіху, швидше за все, в тому, що ти ставиш мету не особистого збагачення, а спільну фінансову незалежність зі своїми партнерами.
Усі наші вироби створюють на сучасному італійському обладнанні. Використовуємо дорогоцінне каміння й метали за європейськими стандартами. Наші менеджери придумали слоган: "Прикраси від B2B Jewelry не просто красиві — вони роблять вродливішими тих, хто їх носить
Микола Гонта, засновник і керівник проекту B2B Jewelry
52 рази протягом року, щотижня, учасникам проекту B2B Jewelry нараховують бонуси в розмірі від 2% до 3,5% на тиждень, це 104–182% за рік. Їх видають рівними частинами на банківську карту або готівкою в магазині. Пропонують ювелірні вироби із золота 585-ї проби та срібла 925-ї проби, виготовлені за європейськими стандартами.
Коментарі
1