34-річна Наталія Зварич із села Мурафа Шаргородського району на Вінниччині знайшла на галявині за селом вісім буханок білого хліба. Його хтось розклав на восьми хустках.
— Ми пасли корів, гнали між соснами на галявину, — каже Наталія. — Я побачили протоптане коло, потім чотири темно-бордових і чотири кремових хустки. На кожній лежало по одній буханці білого, випеченого в печі, хліба. Усередині цього кола зроблене ще одне з купки землі, каміння, солі та глини. А в центрі — три миски з водою. До трьох дерев, які ростуть по боках цього кола, було прив'язано по пластиковій пляшці води з кольоровими лєнтами, такими як нєвєста на весіллі перев'язує дружок.
Про побачене розказала в селі. Наступного дня чимало жителів пішли дивитися на дивні кола.
— Ми з чоловіком теж корів пасли, — згадує місцева Антоніна Паянок, 33 роки. — Як побачили те місце, аж усе похололо внутрі, тіло скував страх і переляк. Ми навіть боялися те сфотографувати на мобільнік, щоб цю нечисть додому не нести.
— У селі хтось здійснював приворот за язичницькими традиціями, — вважає Катерина Пірус із лабораторії етнології Поділля Вінницького педуніверситету. — Якраз був повний місяць, так у народі називають коханого — місяцем. Коло, яке було в трикутнику, утвореного з пляшок і дерев, означає посилення почуттів. Там була також глина, за народними віруваннями — із неї Бог створив людину. Глину, як сіль і воду, використовують у магії. Мабуть, хтось хотів приворожити собі нареченого.
Пов'язує це також із відьомськими ритуалами.
— У такий спосіб можуть також поробити на хвороби та негаразди в господарстві. У селах часто таке роблять, коли заздрять. Одні в сусідської корови молоко відбирають, інші на неврожай порчу шлють.
На третій день із галявини почали зникати ритуальні предмети. Спочатку не стало хліба, потім — хусток. За тиждень щезли стрічки. Хто все позбирав, місцеві не помітили.
— За свій вік такого ще не бачив, — говорить голова Мурафської сільради Василь Партека, 50 років. — Думаю, що це якісь сектанти чи люди, які займаються чорною магією. Але на щось добре це точно не робилося. Запитував місцевого батюшку — він не знає, що це і навіщо зроблене.
Коментарі