— Кожні три хвилини в Україні стається ДТП. Щодня в автомобільних аваріях гинуть 15–20 людей. Серед основних причин — перевищення швидкості, водіння напідпитку, — каже керівник порталу dtp.kiev.ua 34-річний Владислав Антонов.
Камери відеоспостереження на дорогах покращили б ситуацію?
— Так, але на це немає політичної волі й механізму покарання порушників. Адже камера фіксує лише автомобіль, а не водія. Карати власника машини немає підстав — за кермом на момент порушення міг бути хтось інший.
Чий досвід контролю за дотриманням правил на дорогах варто перейняти?
— Сусідньої Білорусі — дороги платні, скрізь встановлені камери. На деяких ділянках фіксують швидкість, з якою їде водій. Також гарна система контролю в Казахстані. Там дуже високі штрафи за порушення.
В Україні теж заговорили про суттєве підвищення штрафів.
— Навряд чи це матиме бажаний результат. Треба вводити диференціацію покарань. Приміром, за 0,25 проміле алкоголю в крові водій може відбутися штрафом. Із 3–4 проміле — повинен відсидіти кілька діб в ізоляторі. Для зменшення кількості порушень варто поширювати соціальну рекламу через ЗМІ, соціальні мережі. Змінювати свідомість суспільства.
Минулого тижня в Харкові в ДТП загинули п'ятеро людей. Ділянка дороги, де сталась аварія, досить проблемна — є перехрестя і пожвавлений рух.
— На таких ділянках треба встановлювати механічні засоби обмеження швидкості — "лежачі поліцейські". Звуження смуг руху теж мотивує скидати швидкість. Між зміною сигналів світлофора має бути триваліший проміжок. Це той буферний період, коли і водії, і пішоходи можуть закінчити маневри.
Олена Зайцева, яку вважають винуватицею ДТП, мала шість адміністративних протоколів за порушення.
— Пропонував би анулювати водійські права систематичним порушникам.
Коментарі