На 31-му Українському тижні моди колекції "Весна-літо-2013" показали 45 дизайнерів. Їхні списки в оргкомітеті склали за півроку. Перед тим модельєри заплатили внесок $10 тис. — приблизно 82 тис. грн. За п'ять днів Тиждень моди відвідали 20 тис. глядачів.
Найбільше віп-гостей сходяться 12 жовтня на показ грузинських дизайнерів бренду "Анукі Бічола". Анукі Арешидзе — дружина міністра інфраструктури Грузії Кахи Каладзе, екс-футболіста Київського "Динамо". Бічола Тетрадзе — її колега і бізнес-партнер. У перших рядах сідають модель Сніжана Онопко з чоловіком бізнесменом Миколою Щуром. Навпроти невістка екс-президента Єлизавета Ющенко жує жуйку.
— Я приходжу лише подивитись, що шиють наші дизайнери. Одяг їхній не купую. Задорого. За 8 тисяч гривень можна у "Валентіно" придбати сукню значно кращої якості, ніж у наших, — каже Єлизавета російською.
У Тижні моди не беруть участі дизайнери Зінаїда Ліхачова, Діана Дорожкіна, Айна Гасе, Ольга Громова, Сергій Єрмаков.
— Я ніколи не брав участі в таких заходах, — каже 39-річний модельєр Сергій Єрмаков. — Я влаштовую покази своїх колекцій двічі на рік. Навіщо платити за участь в Тижні моди? Це не Мілан і не Париж. Не люблю гнатися за числом і бути за кимось або після когось. Сам орендую залу, запрошую гостей. Якби я брав участь у масових заходах, про мене написали б одне слово. А так маю у глянцях кілька розворотів.
Єрмаков обшиває дружин російських олігархів, має клієнтів в Америці та Європі.
— Багаті люди почали заощаджувати. У світі інтерес до нарядів зменшився. Для дизайнерів настали важкі часи. Виживуть лише найсильніші з них, — прогнозує він. — До війни в Парижі було півсотні тисяч ательє, що шили одяг вручну, от кутюр. По війні їх залишилося 50, а зараз — ще менше.
2010-го Сергій Єрмаков двічі презентував свою колекцію в Америці.
— Два покази моїм організаторам обійшлися у півмільйона доларів. Але там інший професіоналізм. Макіяж 25 моделям робили 20 візажистів, зачіски — стільки ж перукарів. За годину в мене все було готово. Ще маю запрошення в Париж. Але там Тиждень моди коштує величезних грошей. Моделі, зал, подіум коштують десь 300 тисяч доларів. Досі не можу зібрати такої суми. Хіба що заплатять спонсори. Але гроші після таких показів відбити нереально.
— Буває таке, що дизайнери одне в одного крадуть ідеї?
— Це звична річ у світі моди. Колись один із дизайнерів зробив штучні шуби, а інший дизайнер показав такі самі за два дні до нього. Усі вирішили, що він украв ідею в колеги. Насправді обидва додумалися одночасно. Колись один псевдокритик казав, що я вкрав у Жана-Поля Ґотьє одяг із зображенням Ейфелової вежі, бо той зробив її на колготках за п'ять років до того. А якщо покопатися, то Діор ще раніше за Ґотьє пальто прикрасив мереживом у формі Ейфелевої вежі.
Лілія Пустовіт відкривала всі Тижні моди
Українському тижню моди виповнилося 15 років. Упродовж цього часу 265 дизайнерів продемонстрували 822 колекції. Покази відбуваються двічі на рік — навесні та восени. Там представляють колекції "Весна-літо" й "Осінь-зима", що визначатимуть моду наступного року. Моделі пройшли подіумами 16 тис. км. Український тиждень моди за 15 років відвідали понад 450 тис. гостей. Усі Тижні моди відкриває колекція Лілії Пустовіт. Тепер вона має свої магазини в 15 країнах, зокрема в Італії, Америці та Японії.
Коментарі
2