вівторок, 01 вересня 2015 07:15

"За додаткових 15 гривень принесу майже нову постіль"

— Женщіна, ви просто зобов'язані випити чай. Інакше мені доведеться заплатити свої гроші, — говорить 45-річна Олена, провідник плацкартного вагона потяга Львів–Новоолексіївка. Пасажирка дістає з гаманця 5 грн.

До купе провідника йдуть двоє чоловіків, хочуть купити пива. Олена бере дві пляшки з холодильника.

— Офіційно ми не маємо права продавати його. Але ж пасажири просять. Купую товар на кінцевих станціях. На кожній пляшці маю зверху 10–15 гривень, — каже. Прізвища не називає. — Ще беру горішки, чипси. Іноді торгую горілкою, але через то бувають проблеми. Раз у мене люди купили, потім почали буянити. Побилися з іншими пасажирами, порвали постіль. Мене оштрафували на третину зарплати. Раніше і їжею приторговувала. Але то невигідно, пасажири везуть свої продукти. Зарплата провідника залежить від кількості годин у рейсі. В середньому це 155 годин на місяць. Платять 3 тисячі гривень. Додатково — за роботу в святкові дні та нічні рейси. Взимку доплачують за опалення вагона вугіллям. Якщо працювати без вихідних, можна отримати близько 5 тисяч. У нас є норми. Вісім із десяти пасажирів мають випити чай. Зимою купують добре, то продаю додатково і свій. А влітку не можу виконати норму. Ходжу по вагону, вмовляю. Зміна триває три доби, потім стільки ж вихідних. За поїздку додатково заробляю до 600 гривень.

У Мелітополі просять узяти передачу до Львова. Олена погоджується. За послугу бере 150 грн.

— Коли в Крим їздили, то у Сімферополі передачі приносили мішками — персики, абрикоси. З Одеси передавали базарникам товар. Провідник сам вирішує, скільки це коштує. В основному беруть половину чи третину вартості квитка. Отут яблука везуть. Перепитую ­пасажирів, що в торбі. Раз передали, сказали свіжина. Серед ночі та свіжина стала кричати на весь вагон. Свиня виявилася живою. Її чимось приспали. Молилася, аби не почув начальник потяга, бо могла вилетіти з роботи. З Мелітополя раніше самі возили черешні, приторговували ними у Львові. У плацкартному вагоні працювати легше, ніж у купе. Пасажири менш конфліктні. Коли веземо інвалідів, маю застелити їм постіль. Але беру за це 5 гривень. Лямки, що чіпляють на верхні полки, даю безкоштовно. Та пасажири не вміють прикріпити їх. Зроблю це за 10 гривень, — пояснює. — Постіль зараз дуже страшна — сіра, у плямах. За додаткових 15 гривень принесу майже нову.

Зарядити телефон у потязі можна безкоштовно, але жодна розетка не працює.

— Дозволяю зарядити у своєму купе. Година коштує 10 гривень. За 20 можу годину погратися з чиєюсь дитиною. Закриваю у своєму купе, включаю мультики. Або даю кілька книжок, щоб роздивлялися. Раз їхала сім'я, де четверо дітей. Середній хлопчик постійно чіплявся до пасажирів. А до мене прийшов у купе і тихенько сидів. То мама заплатила за всю дорогу, щоб він зі мною їхав. Буває, у дорозі жінка з чоловіком познайомляться, хочуть удвох побути. За 200 гривень можу здати купе на ніч. Сама йду на вільне місце. Майже завжди є ­бокове.

Зараз ви читаєте новину «"За додаткових 15 гривень принесу майже нову постіль"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути