Олександр Трохимчук зі столичної Микільської Борщагівки працює таксистом із 2001 року.
Починав у фірмі таксі. Із братом оформили оренду "Деу Нексії". Їздили по змінах. Замовлення отримували по рації. За неї і машину віддавали фірмі 150 грн у день — половину заробленого. Ще мали 20-30 грн чайових. Бензин заправляли за талонами таксопарку.
— Тепер у таксопарках найбільше легковиків "Деу Ланос". А клієнти часто просять прислати престижнішу машину. Їздити на "ланосі" — значить менше заробляти, — розповідає Олександр Трохимчук, 43 роки.
Два роки тому купив у кредит "Ніссан Кашкай". Заробляє до 10 тис. грн у місяць.
Має три мобільних телефони. Підключив їх до програми "Мобайл таксі".
— На них надходять СМС-повідомлення з адресами замовників. Якщо проїжджаю десь поряд, беру замовлення. Працюю без оформлення. Так менше платиш фірмі. І їздиш коли хочеш. У години пік уранці та ввечері я не працюю. На мостах, у центрі Києва постійні пробки. Стоїш, спалюєш бензин вхолосту. Із Печерська до вокзалу, бувало, їхали 1,5 години. Клієнт платить за дорогу 50 гривень. Пізно ввечері або вночі цю 50-ку маєш за 20 хвилин, — розповідає Олександр.
Він бере замовлення із 20.00 до 2.00. Потім повертається додому. Спить до 7.00. Двох дітей відвозить у гімназію. Удень працює. Із 16.00 до 20.00 знову спить. Вихідний влаштовує в неділю.
— Найвигідніше брати клієнтів в аеропорт "Бориспіль". За містом їдеш швидко, а платять за полуторним тарифом. Назад, з аеропорту теж пасажир знайдеться. За годину маю 400 гривень.
Пасажирам таксист роздає візитки. Каже, один із 20 згодом дзвонить напряму. Після 23.00 таксист чергує під нічними клубами. Клієнти звідти дають щедрі чайові.
Їздить без "шашок". Бо таксистів без ліцензії штрафують на 650 грн. Якщо затримають удруге, можуть конфіскувати машину.
Киянин 47-річний Володимир Конененко чергує на "Шкоді Октавії" під ресторанами.
— Якось забирав уночі сімейну пару. Віз із Хрещатика на Борщагівку. Дорогою чоловік каже: "Я б зараз поїхав би в Одесу! А ти хочеш, дорогенька?" Жінка закивала. Питає в мене: "Може повезете? Ми добре заплатимо". Дали тисячу гривень задатку. В Одесу приїхали під ранок. Ввесь день гуляли. Обідали в ресторані, за мене теж заплатили. Увечері повернулися в Київ. Дали ще тисячу. Розпрощалися друзями. Тепер часто викликають, — розповідає Володимир.
Удень працює на основній роботі. Таксистом підробляє. За вечір і ніч встигає на 15 замовлень. Має 6 тис. грн на місяць. Підключив "Мобайл таксі".
— За кілька років бачив начальника служби таксі лише двічі. Він навіть приміщення для офісу не орендує. Його жінка та сестра сидять у себе в квартирі й приймають дзвінки клієнтів, — розповідає Володимир.
Таксисти пальне купують за власний кошт. Витрачають третину заробленого. На ремонт і техобслуговування машини треба від 10 тис. грн на рік.
У малих містах приймають замовлення по рації. Платять тільки за її оренду, від 3 грн у день.
19
тисяч таксі, 95% усього таксопарку, працюють у Києві нелегально, без оформлення та без податків. Це дані Федерації роботодавців. Усього в Україні працюють 200-300 тис. таксистів-нелегалів.
Олександр Желада, кандидат в нардепи від Комуністичної партії у 115-му виборчому окрузі Львова, працював таксистом. 2011-го заробив 120 тис. грн.
80
гривень беруть таксисти, що чергують біля Центрального залізничного вокзалу в Києві, за проїзд у центр міста. На околицю — 150 грн. Якщо замовити таксі телефоном — від 30 грн.
Привезуть продукти із супермаркету
Киянин Дмитро Полонський, 24 роки, Новий рік зустрічав у Львові. Замовляв таксі з "Інґліш ленґвідж кеб".
— Диспетчери і водії говорять англійською, — розповідає Дмитро. — Можуть навіть за кордон, у Польщу завезти. Їхні таксисти роблять різні послуги. Наприклад, доставляють продукти із супермаркету. Покупку треба оплатити наперед електронною карткою. Ми замовляли салати, зелений горошок, печериці й картоплю. Привезли за годину.
За доставку платять від 50 грн.
Коментарі