За три тижні даїшники вилучили понад 60 машин у боржників із квартплати та водіїв, які не платять банкам за автокредитами. Дозвіл на це є в постанові Кабміну №54 від 25 січня.
Громадяни заборгували 824 млн грн за послуги житлово-комунального господарства. І 82 772 млрд грн — банкам.
— З моральної точки зору це хибний метод. На початку 1990-х в українців зникли мільярди карбованців заощаджень. Потім почалися затримки із зарплатами. Цих грошей держава і досі не повернула. А зараз вимагає, щоб населення повертало їй. Про борги заговорили, коли державні комунальні компанії стали на 90 відсотків приватні, — каже 44-річний Едуард Багіров, голова правління Міжнародної ліги захисту прав громадян.
Установа подає на боржника до суду. Там виносять рішення про арешт майна. Інформацію про боржника передають виконавчій службі або ДАІ.
— У Державтоінспекції є пристрої, які сканують номерні знаки машини, вводять їх у базу даних і повідомляють інспектору. Він зупиняє авто. Машину можуть забрати й зі стоянки. Інспектор повинен скласти протокол, знайти двох понятих та завірити все документально.
Автоборжникам Едуард Багіров радить сфотографувати своє авто зовні і зсередини.
— Потрібно зафіксувати всі пошкодження, кожну подряпину. У протоколі вказати, що передаєте справний транспортний засіб. Автомобіль можуть умисно пошкодити на штрафмайданчику, щоб знизити його вартість. Тоді він не покриватиме заборгованості, й з'явиться потреба в арешті іншого майна. Навіть подряпина вздовж крила зменшує ціну автомобіля на 1,5-2 тисячі гривень.
Боржник не має оплачувати стоянку автомобіля на штрафмайданчику. Це тимчасово не його майно.
Коментарі