Киянин 45-річний Вадим Навроцький чотири роки тому переобладнав ЛАЗ-695М 1968 року випуску в кав'ярню. Поставив її на просп. Перемоги біля метро Шулявська, де продає понад 14 видів кави від 9 до 19 грн за склянку.
— На автобус натрапив у інтернеті. Згадав дитинство, мені ця "усміхнена" модель завжди подобалася. Таких залишилося чотири в Україні. Решту здали на брухт, бо в них багато кольорового металу.
На купівлю та реставрацію автобуса, кавомашину й інше устаткування витратив $30 тис. Старі сидіння поставив одне навпроти одного. Між ними — столики. Барну стійку встановив у задній частині салону. В кав'ярні багато речей 1960-1980-х радянського виробництва. Є приймач "Океан-214", друкарська машинка "Любава", лампова магнітола. Із бобінного магнітофона "Юпітер-203" лунає музика. Стеля ЛАЗа обклеєна радянськими й італійськими газетами.
— Автобус не має двигуна. Якщо його треба кудись перевезти, наймаю тягач. Оформленням салону займалася моя дружина Ніна. Ми хотіли поєднати речі епохи, в яку його використовували, та італійський колорит.
Спочатку Вадим Навроцький поставив ЛАЗ на Співочому полі у Києві, потім — на вул. Терещенківській.
— Там він пробув два тижні. Потужності електромережі не вистачало. Треба було 9 кіловатів, а мали 2,5. Через це я перетягнув його на проспект Перемоги. Тут клієнтів менше, ніж у центрі, проте мережа потужніша.
За місяць Навроцький продає 1,4-1,5 тис. чашок кави. 30% виторгу йдуть на зарплату працівникам, обслуговування автобуса, кавомашини, доставку води, цукру. 10% заробітку витрачає на податки.
— Крім звичних платежів підприємця, 1200 гривень щомісяця сплачую в Київпарксервіс за парковку, адже автобус займає чотири паркувальні місця. Третину виручки віддаю на каву. Вожу її з Італії з іменитої фабрики, де проходив стажування мій син Віталій. Беремо там купаж із 60 відсотків арабіки й 40 відсотків робусти. Такий бізнес ніколи не дасть швидкого доходу. Наприклад, цей ЛАЗ окупиться наступного року.
Невелика кав'ярня на 15-20 місць приносить у середньому 14-16 тис. грн на місяць. Стабільність прибутку залежить від кількості постійних відвідувачів.
2,3 гривні заробляють на склянці кави продавці вздовж столичної Окружної дороги. Це втричі більше собівартості продукту. Купують 200-грамову банку розчинної кави за 70-80 грн і роблять із неї 120-130 порцій. За кожну правлять 3 грн. Також витрачаються на одноразові стаканчики та батарейки для ліхтариків, аби привертати увагу вночі.
Коментарі