Змінити "Ладу" четвертої моделі на інше авто киянин Олександр Михайлик, 31 рік, вирішив після чергового ремонту.
— Машині лише рік, але вона постійно ламається, — пояснює чоловік. — На ремонт пішла тисяча баксів, а тепер ще й корпус поіржавів знизу. Узимку дороги посипають, тому й іржа. Підрихтую трохи — і продам.
Для села "лада" вигідніша, вважає Олександр. Ходова частина розрахована на бездоріжжя, деталі втричі дешевші за імпортні. Та в міських заторах їй потрібно значно більше пального. Михайлик вагається, чи варто купувати авто українського складання.
— Мої приятелі працюють таксистами на машинах "Деу-Сенс", — пояснює чоловік. — На київських дорогах ці автівки "вбивають" за три роки. Потім вони годяться хіба що на перепродаж, бо часто ламаються.
Базова комплектація "Деу-Сенс" коштує майже 40 тис. грн. Із кондиціонером, сигналізацією, гідропідсилювачем керма — на 3–5 тис. дорожче. Надійніша — "Деу-Ланос". Та вона дорожча на 5 тис. грн. Легковики "шевроле" Запорізького автозаводу продають від 53 тис. грн. Приятель радить Олександрові придбати китайське авто. Собі він купив "чері".
— Двигун і вузли в цій машині — європейські, — каже Костянтин Мєшков, 33 роки. — Їжджу нею щодня. Час од часу проходжу техогляд, підливаю мастило — от і весь клопіт.
Костянтин узяв машину у кредит за 51 тис. грн. Нині така ж, але зібрана на Кременчуцькому заводі, коштує 49,6 тис. Китайські авто — надійні, запевняє Альона Дрючина, 33 роки, заступник директора з маркетингу компанії "Атлант-М китайські автомобілі".
— Більшість китайських виробників дають гарантію на два роки, — каже жінка. — Ми її продовжуємо. Приміром, на легковики "Грейт волл", "БІД", "Брілліанс" — до п"яти років або 80–100 тисяч кілометрів пробігу, "Соуіст" — до трьох або 100 тисяч кілометрів.
Чотири з п"яти машин купують у кредит. Раніше банки не хотіли мати справу з китайськими авто. Нині "китайців" не бояться й покупку кредитують без проблем, продовжує Дрючина.
Китайська малолітражка "Чері К"ю-К"ю" коштує близько 33,5 тис. грн — як "лада" старої моделі.
— На вигляд сучасніша і пального бере менше, — ділиться Олександр Михайлик. Наступного місяця чоловік хоче оформити кредит на автівку.
Скільки коштують нові легковики
Модель | Об"єм двигуна, куб. см | Стандарт двигуна | Ціна, грн |
"Лада" ВАЗ 2104 (Росія) | 1300 | – | 32 985 |
"Лада" ВАЗ 21093 (Росія) | 1500 | Євро 2 | 37 820 |
"Нива" ВАЗ 21214 (Росія) | 1700 | Євро 2 | 46 500 |
"Деу-Сенс" (Україна) | 1300 | Євро 2 | 39 800 |
"Деу-Ланос" (Україна) | 1386 | Євро 2 | 42 000 |
"Чері К"ю-К"ю" (Китай) | 1083 | Євро 3 | 33 653 |
"Чері-Амулет" (Україна) | 1400 | Євро 2 | 46 660 |
"Таврія-Нова" (Україна) | 1200 | Євро 2 | 24 590 |
"Славута" (Україна) | 1200 | Євро 2 | 26 560 |
"Шевроле-Авео" (Україна) | 1500 | Євро 2 | 60 300 |
"Дакія-Логан" (Румунія) | 1390 | Євро 2 | 53 480 |
Старі авто румунів викуповують по 1250 доларів
Середній вік легковиків у Румунії — 13 років. Їхні викиди не відповідають екологічним нормам Євросоюзу, членом якого країна стала 2007-го. Тому румунський уряд розпочав кампанію з оновлення автопарку. За кожне здане авто, випущене до 1995 року, румунам виплачують по $1250. Це в кілька разів більше, ніж можна отримати за них на ринку. Гроші переказують на цільовий рахунок. Витратити їх можна лише на нову машину.
Із початку року викупили 14,5 тис. легковиків. За кілька років на нові машини пересяде половина жителів країни, сподівається місцева влада. Це значно зменшить шкідливі викиди й витрати пального.
В Україні, за даними компанії "Авто-консалтинг", в обігу понад 4,3 млн легковиків, яким більш як 15 років. У разі запровадження програми на зразок румунської на викуп автівок доведеться витратити $5,3 млрд.
Сергій ГРОМОВИЙ
Коментарі