понеділок, 15 травня 2006 14:39

Як не купити втоплене авто

Автор: фото: reuters
  Покинуті автомобілі на автотрасі поблизу Лілля (півночі Франції) під час дощів у липні 2005 року
Покинуті автомобілі на автотрасі поблизу Лілля (півночі Франції) під час дощів у липні 2005 року

"Знімаємо панель "мерса", а звідти випадають засушені маленькі рибки та водорості, — розповідає "ГПУ" В"ячеслав Полторацький, 24 роки, майстер-електрик станції технічного обслуговування на вулиці Глибочицькій, що в Києві. — Усі майстри були просто шоковані. Згодом зрозуміли: машина тривалий час перебувала під водою".

Власник мікроавтобуса "мерседес" заїхав на СТО, де працює Полторацький, та побідкався на несправне електронне обладнання. Мовляв, то повороти самі вмикаються, то всі лампочки на панелі приладів миготять без причини, то взагалі струм пропадає і двигун неможливо тривалий час запустити. Майстри довго перевіряли всі деталі та шукали причину. Врешті-решт, вирішили зняти панель приладів і заглянути в мікроавтобус зсередини.

— Тепер цей "мерс" — бомба сповільненої дії, — говорить В"ячеслав. — Ніколи не знаєш, коли і що в нього поламається та на якій швидкості це станеться. І тоді хай експерти ламають голову, чому в надійній іномарці раптом відмовили гальма чи ще там щось.

Майстри кажуть, що ще наприкінці 90-х років у нашій країні почали з"являтися іномарки, які затонули в Європі під час повеней. Легковики тонули там на стоянках, в автосалонах та гаражах. Уряди тих країн, які заливало повенями, відшкодували своїм громадянам збитки. Але підприємливі бюргери висушували авто в спеціальних жаровнях, чистили та продавали. За кілька місяців ці іномарки з"являлися в Україні.

"ГПУ" вдалося зв"язатися з продавцями автомобілів, які були у використанні.  Богуслав Кшемінський, 42 роки, вже кілька років є власником магазину "Авто-Німеччина" в містечку Меттлах, що в Західній Німеччині. Поляк продає різні автомобілі: від дешевих "опелів" до дорогих "мерседесів". Каже, що втоплені іномарки для нього — не новина.

— Утоплену п"ятирічну "Ауді А6" у Німеччині господар віддасть за дві-три тисячі євро, — каже Кшемінський. — А можна й дешевше. Усе залежить від стану авто.

На українському кордоні розмитнення такої "Ауді" обійдеться вісім-десять тисяч доларів. Ще десь тисячу-дві новий власник витратить на просушування та заміну деяких деталей. А вже на базарах така машина коштує $20–25 тис. Тільки-от потім доведеться щотижня витрачати тисячі гривень на ремонти і гадати, чому ламаються дорогі німецькі машини.

Утоплену п"ятирічну "Ауді А6" у Німеччині господар віддасть за дві-три тисячі євро

— Я працюю на СТО всього кілька років, — каже В"ячеслав Полторацький. — І вже доводилося ремонтувати втоплені "БМВ 530", "БМВ X5" та "Фольксваген Пассат". Це були майже нові автомобілі. Справжня проблема навіть для досвідченого майстра. Відремонтував, начебто все гаразд, а наступного дня поламалося ще щось. Господар жаліється, а нам — нова біда на голову.

Спеціалісти-техніки кажуть, що в сучасному автомобілі близько кількох сотень кілометрів дротів. Усі вони, коли намокають, окисляються і згодом виходять із ладу. Важко знайти, на якій саме ділянці зник електричний струм, і де — зникне завтра. Замінити ж усі проводи надто дорого.

43-річний житель міста Тальне, що на Черкащині, Михайло Гусєв за кермом уже 14 років. У 2000 році він поїхав на авторинок у Київ і купив двохрічного "Фольксвагена" за 18 тисяч. Через два роки з іномаркою почалися серйозні проблеми. Спочатку відмовляв комп"ютер, який відповідає за всі частини авто, згодом — решта деталей. Замінив майже півмашини. Зрештою з"ясувалося, що авто було втоплене. Тоді Михайло продав його та купив новеньку "Субару".

— Цього разу вже не ризикував, — розповідає Михайло Гусєв. — На ринок не виїжджав. Трохи дозбирав і купив нове авто у фірмовому салоні. Хай йому грець із тими "утоплениками". Тепер уже три роки їжджу і не маю проблем. І всім так раджу.

— Навіть за день перебування під водою в електричних з"єднаннях автомобіля відбуваються хімічні процеси, які нищать авто, — запевняє Ігор Воротнюк, президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. — Я вже не кажу про тиждень чи два.

Воротнюк радить детально вивчати документи на авто:

— Якщо виникли сумніви — терміново звертайтеся до експерта. Результати повеней дуже дбайливо приховують.

Викрутіть пробки у дні

За ціною втоплені авто не відрізняються від інших. Але зазирніть під обшивку салону й викрутіть пробки у дні. Якщо там іржа, то машина напевне була у воді. Видасть потопельника і річковий намул під внутрішньою обшивкою дверей чи даху.
Упізнати втоплену машину також можна і за маркуванням на деталях. У них одразу псується генератор струму та блок запобіжників. Отже, якщо в авто замінено саме ці деталі, — найімовірніше, воно пережило повінь.
Якщо перед вами машина, наприклад, 2000 року випуску, а панель приладів, сидіння, бокове та заднє скло чи обшивка салону іншого року, перед вами іномарка, яка могла плавати.

Зараз ви читаєте новину «Як не купити втоплене авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути