Субота, 07 червня 2008 07:08

Траси для автоперегонів облаштовують на закинутих летовищах

Автор: Фото: Ігор ХОМИЧ
  Колишній військовий аеродром Черляни у Львівській області став трасою для екстремалів
Колишній військовий аеродром Черляни у Львівській області став трасою для екстремалів

Нову трасу для екстремальних автоперегонів — драгрейсінгу — облаштували в селі Черляни Городоцького району Львівської області. У неділю на трасі відбулися перші змагання — етап гран-прі Львова.

— Розраховували, що приїде 50 учасників. А з"їхалося втричі більше, — говорить організатор змагань Юліан Фінюк, 28 років. — Драгрейсінг — це паралельні перегони на прискорення на дистанції 402 метри, тобто чверть милі. Автомобілі поділені на вісім класів. У кожному відбуваються вільні заїзди, кваліфікації. Потім фінали.

Перегони проводить організація "Тюнінг Львів". Раніше змагання відбувалися на околиці Львова. Для цьогорічних перегонів облаштували територію колишнього військового летовища в Черлянах.

— У Львові траса значно менша, авто навіть не мали як розігнатися, — розповідає Юліан. — Аеродром у Черлянах прибирали три тижні. Вивезли понад 100 тонн землі, трави, щебеню, піску. Завезли приблизно 1000 коліс, щоб обгородити трасу. Загалом вклали 25 тисяч гривень. Потрібно принаймні ще стільки ж, щоб довести все до пуття.

Каже, змагання із драгрейсінгу проводять на закинутих летовищах і в інших містах.

— вмістити таку кількість учасників і глядачів в іншому місці нереально. В Україні шість автомобільних клубів організовують подібні турніри. Орендують колишні аеродроми, які зараз перебувають у приватній власності. Найближчі змагання відбуваються в Дубно Рівненської області. В Європі також їздять на трасах летовищ.

Навколо траси людяно. Автомобілі долають дистанцію парами. 25-річний Антон Думський з Тернополя приїхав на змагання вперше. На власній "хонді" у кваліфікаційному заїзді свого класу показав найкращий час.

— Пацани порадили спробувати, — каже Антон "ГПУ". — Перегонами задоволений. Купа адреналіну. На фініші розігнався до 190 кілометрів на годину. Була би траса хоча б півкілометра, дотис би й до 230.

Говорить, що до змагань не готувався.

— По місту намагаюся швидко не ганяти. Тим більше, щойно сходить сніг, на вулиці виїжджають так звані підсніжники. Узимку вони їздити бояться, а навесні творять на дорогах "бєзпрєдєл".

Івано-франківець Сергій Підлуцький з"їжджає на узбіччя й поспіхом замінює переднє колесо.

— Наїхав на жуйку, — відмахується. — Нічого, зараз поміняю колесо і, якщо триматимете за мене кулаки, виграю.

Сергій регулярно бере участь у змаганнях з драгрейсінгу в Україні.

— Пилюки багато, — скаржиться на черлянську трасу.

Окрім звичайних авто, у драгрейсінгу змагаються в драг-класі і спеціально облаштовані машини. Переробка звичайного авто у машину драг-класу обходиться щонайменше в $10 тис. Для авто використовують спеціальний бензин, літр якого коштує три євро.

Перемогу у драг-класі серед машин з повним приводом здобув львів"янин Андрій Дзиндра. Навесні він виборов четверте місце на європейських змаганнях у Будапешті.

— Траса у Черлянах у принципі хороша, — ділиться враженнями від змагань. — Погано лише, що заїзд здійснюється однією дорогою. Доки доїхав до траси, півтори години простояв у пробці, спалив половину бензину. А ще пилюка, через неї тратиться 1–2 секунди на розгоні.

Змагання тривають до 21.00.

Наступний етап гран-прі Львова відбудеться в липні. 2009-го організатори планують провести в Черлянах етап чемпіонату Європи.

Зараз ви читаєте новину «Траси для автоперегонів облаштовують на закинутих летовищах». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода