Четвер, 23 жовтня 2008 18:26

Шини з шипами купують для заміських трас

Шини з шипами купують для заміських трас

Після нічних заморозків на львівських автобазарах побільшало водіїв, що купують зимові шини для коліс. 27-річний львів"янин Денис Карпацьо каже, торік використовував літню гуму до першого снігу, ледве не потрапив в аварію. Уже п"ятий рік їздить на "Ауді А-4".

— Поверталися вночі з Києва, пролітав перший сніжок. Виїхали за Броди — а там справжній снігопад, — розповідає чоловік. — Дорога була як під льодовою кіркою. То я не їхав, а крався по трасі. До Львова замість двох годин добирався усі п"ять. До того ж страховики тепер вимагають, аби ми їздили на зимовій гумі, якщо температура повітря нижча +7 градусів. Інакше не виплачуватимуть страховку.

Водії говорять, що зимових шин вистачає на два сезони. Автомобіль із зимовою гумою легше рушає з місця та не ковзає по льоду. Сама резина м"якша і не втрачає еластичності на морозі.

— Зараз найпопулярніші шини "Гудєр", "Нокіан", "Мішелін", одна коштує 400–600 гривень. Таку гуму ставлять і власники представницьких авто, і машин середнього класу, — пояснює 38-річний Юрій, продавець шин на автобазарі на вул. Зеленій у Львові. — У цю пору приходять, приглядаються, але купують одиниці. Наші шофери чекають першого снігу, тоді в магазині не протовпитися.

За малюнком протектора зимові шини поділяють на європейський і скандинавський типи.

— На шинах європейського типу дрібний малюнок із неширокими канавками, — продовжує продавець. — Такі добрі для їзди мокрими дорогами, але не надто засніженими. У протектора скандинавського типу крупна структура. Таку гуму краще використовувати на заметених снігом дорогах і при низьких температурах.

Найчастіше водії купують лише по дві шини. Для другої пари коліс використовують минулорічні.

— Найкращий варіант, коли на машину ставлять шини з однаковим протектором та одного виробника, — веде далі Юрій.

"Шиповка" небезпечна на швидкості понад 130 кілометрів на годину

25-річний водій "опеля" Володимир Федина торік купив чотири шини "Сава Ескімо с3". Їх випускає словенський завод "Гудєр".

— Заплатив по 75 баксів за колесо, — каже. — Добрі шини, по снігу нормально тягнуть. Цього року куплю тільки пару шин цієї ж фірми. Поставлю на задні колеса. У мене машина із заднім приводом, так буде безпечніше.

Роман Савчак, 23 роки, для "мерседеса" придбав чотири колеса фірми "Нокіан" серії В на авторинку "Кривчиці" у Львові. За комплект заплатив 1660 грн.

— Перед тим як купити, радився з друзями-автомобілістами, — говорить Савчак. — Головне, щоб резина була м"якою і мала багато насічок. На ожеледь непогано мати гуму з шипами.

Досвідчені водії не рекомендують купувати шиповані колеса для їзди містом.

— У місті дороги чистять, тому ставити шиповану гуму немає потреби. До речі, з такими колесами на мокрому з хімреагентами асфальті значно тяжче гальмувати, — пояснює водій із 10-річним стажем 32-річний Богдан Соловко. — Купувати "шиповку" треба для доріг у районах, на втрамбованому снігу з льодом — це якраз те, що треба.

Продавці автобазару додають, що автомобілісти все рідше цікавляться резиною з шипами.

— У Європі дороги з підігрівом, тому там узагалі шипованої не використовують, — розповідає Юрій. — А нам без неї ніяк, коли взимку на заміських трасах суцільна ковзанка. Хоча на асфальті у таких шин гірше зчеплення з дорогою, "шиповка" шумить більше і небезпечна на швидкості понад 130 кілометрів на годину. Можна злетіти з дороги.

Зараз ви читаєте новину «Шини з шипами купують для заміських трас». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 442
Голосування Яка найбільша проблема Києва?
  • Затори
  • Хаотична забудова
  • Нищення історичних місць
  • Незаконна торгівля, МАФи
  • Громадський транспорт
  • Мало шкіл та дитсадків
  • Сміття
Переглянути
Погода