Житель Івано-Франківська Михайло Хтема, 29 років, виграв суперечку з меблевим магазином "Елім". Покупцеві доставили куплений м"який кухонний куток й заплатили пеню за невчасно виконане замовлення.
— Ми з дружиною Іриною обійшли багато магазинів. "Елім" розташований за 5 хвилин від нашого будинку та й куток там виявився найдешевшим — без столика 750 гривень, — розповідає Михайло Хтема, інспектор управління МНС в Івано-Франквській області. — Замовлення пообіцяли виконати за два тижні. Ми поспішали, бо за місяць чекали народження донечки й хотіли до хрестин мати всі меблі. Заплатили 200 гривень завдатку. Продавець виписала чек, а дружина наполягла зазначити на ньому термін виконання.
За два тижні кутка Хтемам ніхто не привіз. Михайло зателефонував до магазину, де відповіли, що замовлення затримується на невизначений термін.
— Іра зателефонувала в Управління захисту прав споживачів, — згадує чоловік. — Там порадили написати заяву на ім"я директора магазину з вимогою пояснити причини затримки. Листа віднесла дружина. Продавець зустріла її просто по-хамськи! Мовляв, за такі гроші ніхто з нами возитися не буде. Ще й пригрозила, що порве заяву. А дружина ж на дев"ятому місяці! Але листа продавець таки взяла й поставила на копії підпис.
Директор магазину Володимир Федорко на звернення покупців не зреагував. Михайло відніс заяву з копією листа і чека до Управління захисту прав споживачів.
— Через кілька днів телефонують нам з "Еліму" й кажуть, що куток готовий, після обіду привезуть,— каже Ірина. — Як з"ясувалося, в той час там перебувала інспектор Управління захисту прав споживача. А меблі ми отримали аж у суботу ввечері — на 22 дні пізніше від домовленого. Нас почали чорти розбирати!
У Законі "Про захист прав споживачів" подружжя знайшло кілька пунктів, які гарантують відшкодування моральних збитків.
— Ми вичитали, — розповідає Ірина, — що за кожний день прострочення споживачеві сплачується пеня в 3 відсотки від вартості роботи. Нарахували 480 гривень. Якби директор відмовився, мусив би платити державі штраф у десятикратному розмірі вартості кутка. Спочатку на нашу заяву Федорко не відреагував. В управлінні йому добре все пояснили. Сам подзвонив і попросив Мішу про зустріч.
— Зійшлися на 400 гривень, — підтверджує чоловік. — Директор просив хоча би неділі не враховувати.
Володимир Федорко каже, що меблі затримали на заводі.
— Той куток вийшов мені золотим, — скаржиться. — Мав на ньому заробити всього 30 гривень. А так заплатив 700 гривень штрафу в Управління захисту прав споживачів і 400 покупцям.
За невчасно збудовану квартиру заплатили штраф 70 тисяч гривень
— Найчастіше люди скаржаться на гарантійне обслуговування мобільних телефонів та побутової техніки, — каже працівник юридичного відділу Івано-Франківського обласного управління захисту прав споживачів Валентина Ільків, 26 років. — 2003-го усіх звернень було 207, цього року — 1050. Протягом року ми допомогли повернути споживачам 291 тисячу 560 гривень. Найбільша сума, яку відсуджували минулого року, — 70 тисяч гривень. Її виплатили за невчасно збудовану квартиру.
Валентина Ільків радить обов"язково брати при покупці товарний чек і гарантійний талон. Якщо покупка замовляється, на чеку обов"язково треба вказувати термін доставки. Бажано укладати письмовий договір, у якому вказувати всі параметри замовленого товару.
Коментарі