Ексклюзиви
Пʼятниця, 23 листопада 2007 18:32

Львівські перевізники самовільно підняли ціни на проїзд

— З тими маршрутками цирк якийсь — їхала на роботу за гривню, а додому вертаюся за півтори. А скільки завтра скажуть платити? 2 гривні? — обурюється 47-річна львів"янка Ольга Денисяк.

Жінка неохоче передає гроші водієві маршрутного таксі N14. Пасажири її підтримують, мовляв, перевізники їздять без графіку, випускають на напрямок недостатню кількість машин, так ще й тарифи підвищують.

— Люди, а ви ціни на заправках бачили? Солярка вже 5 гривень коштує, — сердиться водій.

Із вівторка 20 листопада більшість львівських перевізників підвищили вартість проїзду у міських маршрутках на 50 коп. — до 1,5 грн. Зробили це самовільно — без офіційного затвердження тарифу Львівською міськрадою і без згоди Державної інспекції контролю за цінами.

— Підвищення ціни за проїзд у маршрутних таксі є незаконним та необґрунтованим, — каже перший заступник міського голови Олег Синютка. — Це скидається на монопольну змову з метою отримання надприбутку. Міська влада звернулася в антимонопольний комітет, у державну інспекцію контролю за цінами, в прокуратуру, у відділ боротьби з економічними злочинами, а також у Державну податкову інспекцію для реагування на дії перевізників.

У четвер працівники управління транспорту та зв"язку міськради перевіряли міські маршрутні таксі і складали відповідні акти на тих, які підвищили плату за проїзд.

— На основі цих документів надсилатимемо попередження про розірвання угод, — лякає порушників начальник управління транспорту та зв"язку Микола Шкурган.

Розповідає "ГПУ", що припинити співпрацю з усіма одразу міськрада не зможе, бо львів"яни залишаться без транспорту.

Депутати міської ради просять городян не платити водіям маршруток 1,5 грн а вимагати перевезення за старою ціною.

— А чому шофери не видають пасажирам квитків? Щоб ніхто не зміг контролювати обігу їхніх коштів, — незадоволено зазначає депутат міськради Юрій Кужелюк.

Перевізники пояснюють підняття тарифів підвищенням цін на пальне, подорожчанням автозапчастин, збільшенням розміру мінімальної зарплати.

Голова асоціації "Львівський пасажирський транспорт" 50-річний Роман Лобода запевняє, що проїзд за 1 грн є збитковим для перевізників.

— Підприємці, які мають транспортні засоби, підрахували, що аби досягти хоча б 15 відсотків рентабельності, треба підняти плату на 50 копійок. Інакше доведеться працювати собі у збиток. Я вже казав Олегові Синютці — якщо він думає, що ми маємо надприбутки, нехай собі купить один автобус і подивиться, скільки він на ньому заробить!

Лобода зауважує, розрахунки стосовно тарифів, зроблені за відповідною методикою, вони подали у міськраду ще два місяці тому.

Через те, що перевізники підвищили ціни без відповідного рішення виконкому, вони автоматично стають платниками податку на додану вартість.

Керівник підприємства "Ганусин" (маршрути N54 і 87) Галина Ганусин вартості проїзду не змінювала. Каже, чекає офіційного дозволу міськради.

— Не хочемо конфліктувати з чиновниками, але вважаю, тарифи треба змінювати обов"язково, — запевняє. — За останні дні пальне подорожчало на 25 відсотків, запчастини — на половину і більше. Одне зимове колесо нині коштує 1200 гривень, тоді як минулого року — 600! А для автобуса треба шість коліс! А як важко працювати перевізникам на львівських дорогах! Наші автобуси 54-го маршруту їздять по вулиці Городоцькій, ми їх мало не щодня ремонтуємо.

У понеділок представники влади Львова зустрінуться з перевізниками у міськраді. Сторони мають досягти компромісу у встановленні нових тарифів на проїзд.

Зараз ви читаєте новину «Львівські перевізники самовільно підняли ціни на проїзд». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 1285
Голосування Хто нині найкращий футбольний тренер світу?
  • 1) Хосеп Гвардіола
  • 2) Юрген Клопп
  • 3) Максиміліано Аллегрі
  • 4) Дієго Сімеоне
  • 5) Дідьє Дешам
Переглянути
Погода