Скандали, сенсації, секс – ця формула стала секретом успіху в сучасній журналістиці. Про небезпеки явища говорили учасники форуму, що його провів у Берліні Федеральний центр політичної освіти.
Журналісти кажуть, що погана новина – це хороша новина. Ось класичний приклад: якщо собака покусав людину, це нецікава новина. Цікаво, якби сталося навпаки. З цим можна не погоджуватися, але в усьому світі мас-медіа функціонують саме за таким принципом.
У сусідній з Україною Румунії сенат спробував боротися з цим явищем і зобов"язав журналістів на радіо і телебаченні повідомляти не лише негативні, а й позитивні новини за принципом 50 на 50. Автори закону намагалися припинити потік так званої "чорнухи" в ЗМІ й підняти суспільний настрій. Ідея зрозуміла, але вона суперечить свободі преси, тому Конституційний суд Румунії закон зупинив.
У Німеччині ситуація мало чим відрізняється від Румунії. Якщо періодично дивитися телебачення, читати газети й слухати радіо, то виникає враження, що кінець світу не за горами. Такі думки лунали на конференції, що її влаштував у Берліні Федеральний центр політичної освіти. Столичний медіа-експерт Норберт Больц вважає, що якісної інформації в ЗМІ стає дедалі менше, натомість домінують скандали й сенсації. Схожої думки дотримується його колега Ганс Матіас Кепплінгер з Майнца. На думку Кепплінгера, багатьом журналістам бракує відповідальності й професіоналізму.
Медіа-експерт Норберт Больц налаштований песимістично. Він вважає, що в Німеччині домінує поверхнева журналістика. Якість і точність зараз не в моді, критикує Больц. Чи справді це так? Однозначної відповіді на це питання немає. За даним опитувань, більшість німецьких журналістів – понад 88 відсотків – вважають точне інформування громадськості своїм головним пріоритетом. Принаймні, вони цього прагнуть, повідомляє Deutsche Welle
Коментарі