Ексклюзиви
Четвер, 22 листопада 2007 13:30

Учені виявили ген, який перешкоджає виникненню раку

Британські та і італійські учені виявили ген, що визначає ризик розвитку раку. Носії двох варіантів цього гена рідше хворіють на онкологічні захворювання.

Учені з британського Інституту здоров"я дитини та італійського Університету Модени і Реджіо Емілії вивчали варіанти гена B-MYB у пацієнтів з онкологічними захворюваннями і здорових людей. У дослідженні було включено 400 пацієнтів з раком товстої кишки, нейробластомою (пухлиною мозку) або хронічним мієлолейкозом (раком крові).

Ген B-MYB є чинником транскрипції, тобто служить для контролю активності інших генів, і бере участь у регуляції механізму зростання і розвитку клітин. Раніші дослідження показали, що його активність підвищується при різних видах раку, проте прямих доказів того, що цей ген є причинним фактором  виникнення раку, у даний час не існує.

Дослідники встановили, що два варіанти гена B-MYB зустрічалися у здорових людей удвічі частіше, ніж у онкологічних пацієнтів.

"Це може означати, що нам вдалося виявити ключового "гравця" у взаємодії генів при ракових захворюваннях", - повідомив керівник дослідження Артуро Сала. "Люди, що є носіями цих варіантів гена, насправді можуть бути захищені від раку", - додав він.

За даними учених, поширеність "антиракових" варіантів гена B-MYB варіює в різних етнічних групах: зокрема, їх носіями є 40% італійців, 50% вихідців з Африки і всього 10% білих американців, повідомляє журнал Oncogene.

Зараз ви читаєте новину «Учені виявили ген, який перешкоджає виникненню раку». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua