До Держпродспоживслужби все частіше надходять скарги споживачів щодо товарів, придбаних у мережі Інтернет на платформах спільного доступу (у соціальних мережах) або на торговельних майданчиках (дошки оголошень).
Про це пише сайт відомства.
Платформи спільного доступу і дошки оголошень в Інтернеті є сторінками для розміщення оголошень, у тому числі і оголошень фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, повідомляють.
Держпродспоживслужба наділена повноваженнями перевіряти тільки суб'єктів господарювання, сказали у відомстві.
Відповідно до Господарського кодексу, суб'єктами господарювання є:
господарські організації - юридичні особи (ТОВ, ПП, АТ, ПАТ);
громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці (ФОП).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що робити, якщо вашу квартиру затопили сусіди
Якщо придбано товар чи замовлення послуги у фізичної особи, такі взаємовідносини не підпадають під регулювання закону "Про захист прав споживачів".
У Держпродспоживслужби відсутні правові підстави для вжиття будь-яких заходів до таких продавців, пояснюють.
Споживачів закликають свідомо підходити до вибору товару і замовлення послуг.
"Оскільки повноваження із захисту прав споживачів Держпродспоживслужби поширюються тільки на діяльність продавців, зареєстрованих в установленому порядку та які працюють офіційно, відповідно до вимог законодавства", - пояснили.
Держпродспоживслужба пояснила, що робити, якщо купили йогурт, а він із пліснявою. Або принесли придбаний продукт додому, а він протермінований.
Якщо купуєте товари в мережі Інтернет, то обирайте післяплату, радить кіберполіція.
Коментарі