Для українських туристів розробили пам'ятку стосовно послуг туроператорів та можливих порушень ними ліцензійних умов діяльності.
Відповідний перелік рекомендацій підготувало міністерство інфраструктури, його можна побачити на сайті відомства.
"До початку подорожі, організованої туроператором/турагентом, будь ласка ознайомтесь із змістом цих рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби", – нагадується в пам'ятці.
При укладенні договору на туристичне обслуговування міністерство радить перевірити:
– чи має туроператор чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку у розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
– чи наявні в договорі заявлені дати вильоту та прильоту;
– чи вказана в договорі інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
– чи відповідає готель заявленій категорії і як це вказано в договорі;
– чи вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
– чи буде надано туристу індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку.
Міністерство нагадує туристам про необхідність отримати квитанцію про оплату туру або фіскальний чек.
У подорож необхідно обов'язково взяти:
– копію договору на туристичне обслуговування;
– оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
– контакти туроператора (турагента);
– контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
У випадку, якщо туроператор не надав заявлені послуги, за захистом порушених прав турист має право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:
– фото, – відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
– розрахункові квитанції понесених витрат тощо.
У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, турист також має право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Побитий росіянином український турист помер після 7 днів коми
До порушення ліцензійних умов входить:
– невидача туристу договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
– невидача договору обов'язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
– невидача проїзних документів (квитків, у тому числі електронних квитків);
– відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
– невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
– відсутність у туроператора власного веб-сайту;
– провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
– відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
– наявність у штаті туроператора менше ніж 30% працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
– відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
– відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
– відсутність обліку виданих туристам договорів обов'язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
– неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
– невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами.
У Білорусі на міжнародному автодорожньому пункті пропуску "Нова Гута" утворилася черга на в'їзд до України. Стоять автобуси з клієнтами туристичних фірм.
Коментарі